L’Institut Joan Amigó al Museu de matemàtiques i al Cosmocaixa

El passat dilluns 4 de desembre l’alumnat de 3r d’ESO de l’Ins Joan Amigó va fer una sortida a Barcelona per viure la ciència. Van matinar per poder arribar a temps a la primera cita: el Museu de Matemàtiques de Catalunya on van visitar l’exposició “Experiències Matemàtiques”. L’alumnat va poder experimentar en diferents activitats sobre geometria, probabilitat i estadística, il.lusions òptiques i miralls, tot passant de sala en sala on se’ls convidava a jugar i a descobrir les matemàtiques a través de diferents propostes manipulatives. Sempre guiats pel monitor que els acompanyava, van pintar un arc catenari, van construir un dodecaedre amb miralls, van estudiar la cicloide i fins i tot van poder arribar a ser conscients que, quan comprem loteria, la probabilitat que ens toqui “La grossa” és gairebé remota.

Quan es va acabar el taller van aprofitar el sol del parc de Can Mercader per esmorzar abans de pujar al bus per desplaçar-se al CosmoCaixa, següent visita que tenien programada.

Al CosmoCaixa van poder visitar l’exposició “Dinosaures de la Patagònia” descobrint les rèpliques dels esquelets de dinosaures més importants trobats a la Patagònia, fins i tot la d’un exemplar de 38 metres de longitud! Van aprendre com funciona la ciència observant algunes espècies poc conegudes d’aquests gegants del passat.

Seguidament, van realitzar les visites guiades (una per cada grup) dels: Estats de la matèria i del Kósmos.

L’alumnat va viatjar 13700 milions d’anys enrere en el temps veient com el big bang va il.luminar el cosmos per donar lloc a l’univers actual. Van ser testimonis del sorgiment i l’evolució de la matèria. Van poder descobrir les lleis físiques que regeixen la naturalesa experimentant amb les ones, els camps magnètics, els camps gravitatoris…Van gaudir interactivament fent cadascun dels petits experiements que el guia els plantejava.

En conclusió, van poder explorar i gaudir de la ciència.

Finalment, van poder veure el Bosc Inundat, un tros de selva tropical amb les espècies més representatives de l’Amazones, i van visitar el museu.

En acabat, van tenir temps per dinar fins al moment d’agafar l’autobús de tornada.

Van gaudir d’una bona jornada. Tot una experiència que repetirem!