La Minerva Siles i el Gerard Bel, ambaixadors de l’INS Joan Amigó al XII Certamen Literari de Tardor de Montblanc

Dos alumnes de l’Institut Joan Amigó i Callau han estat premiats en el XII Certamen Literari de Tardor que s’ha convocat en el marc de la tradicional Festallibre de Montblanc.

La Minerva Siles Grau, de 1r d’ESO, ha estat guardonada amb un segon premi en la categoria C per la seva narració “Una rosa per a un drac”, en la qual conta la història de dos dracs que, de petits, s’alimenten d’herbes; ara bé, un cop grans, un d’ells comença a menjar carn mentre que l’altre segueix sent herbívor. Amb un vocabulari precís i delicat, la Minerva retrata l’astorament i el patiment del drac herbívor en veure com el seu germà gran ha de devorar inevitablement tot tipus de persones i animals per saciar la seva fam. Si us diem que aquesta trama es localitza a Montblanc, segur que relacioneu els fets amb una de les llegendes més nostrades. El final de la història manté la delicadesa amb què comença. El germà petit ha de veure, impotent, com maten el gran i ha de passar per la pena de recollir i enterrar el seu cos.

El Gerard Bel Guasch, de 4t d’ESO, ha estat premiat amb un primer premi de la categoria D per la narració “El porró sense fi”. En aquest cas, l’estil és més desenfadat i, fins i tot, podríem qualificar-lo d’èpic. Partint d’una llegenda inventada per l’autor, la d’un porró que raja indefinidament, el Gerard crea una pugna entre éssers fantàstics montblanquins i espluguins pel fet que tots dos pobles volen ser amos del preuat porró. Al final de la història, aquests éssers fantàstics que surten a defensar les respectives poblacions s’acaben convertint en els personatges del seguici popular de cada vila.

Des del Departament de Llengües felicitem especialment aquests dos alumnes que han estat premiats, però també tots aquells les narracions dels quals van ser seleccionades per participar en el certamen. Així mateix, donem les gràcies a l’Associació literària L’Escarritx per tenir l’encert d’organitzar aquest concurs literari per tal com és una bona manera de començar el curs acadèmic fent volar la imaginació, parlant i escrivint literatura.

Podeu llegir les dues narracions:

EL PORRÓ SENSE FI

UNA ROSA PER A UN DRAC