L’alumnat de segon visita Poblet per endinsar-se en l’edat mitjana

Aquesta setmana l’alumnat de segon d’ESO ha visitat l’entorn del monestir de Poblet per posar-se en la pell dels personatges de l’època que treballen des de les àrees de ciències socials, visual i plàstica i llengües (catalana i castellana).

Qui eren els reis de la corona catalanoaragonesa? Quina vinculació tenien amb el monestir de Poblet? Fins on van estendre els seus dominis? Quina llengua s’hi parlava? Qui narrava les conquestes? Aquestes i altres preguntes es presenten a la sortida i es desvetllaran al llarg del trimestre, en un treball de lectura i investigació.

Els docents del Camp d’Aprenentatge del Cister ens van ajudar a respondre aquestes preguntes en la visita al monestir, a través d’uns tallers de coneixement de l’edat mitjana. L’alumnat va recollir imatges de l’arquitectura del Cister per continuar el projecte des de visual i plàstica. Així mateix, ha reforçat la informació que havia après des de socials i aplicarà aquests coneixements per llegir amb més profunditat l’obra teatral “Peripècies a la cort” des de llengües.