20 alumnes de l’Institut Joan Amigó realitzen el projecte «Women scientists can make a better world» a Priego

El passat diumenge dia 1 de maig, 20 alumnes de 2n d’ESO acompanyats per dos docents de l’Institut van viatjar fins a Priego (Cuenca) per gaudir d’un programa d’immersió lingüística durant una setmana subvencionat pel Ministerio de Educación del govern espanyol.

El Ministerio de Educación, gairebé cada any, convoca unes beques per realitzar un programa d’immersió lingüística en anglès. Per tal de participar-hi, els centres educatius cal que s’inscriguin al programa presentant un projecte. En el cas del nostre institut, els departaments de ciències i llengües estrangeres van crear el projecte «Women scientists can make a better world». Un projecte sobre el paper de la dona en la ciència al llarg de la història i sobre l’evolució de l’energia, les seves transformacions durant el temps i estalvi energètic. Els objectius del projecte eren saber comunicar-se en llengua anglesa en la temàtica proposada, ser capaços de descriure i explicar la vida de dones científiques per fer-ne divulgació i així donar-los visibilitat, adquirir estratègies per fomentar una cultura de sostenibilitat ambiental i d’estils de vida sostenibles, i prendre consciència i fomentar el paper de la dona en la ciència.

A principi del curs 2021- 2022, es van anunciar els centres seleccionats. L’alumnat va haver de passar un procés de selecció per tal de participar al programa. Així doncs, el diumenge passat, el grup del nostre centre va viatjar fins a Madrid amb TGV. Per molts, era la primera vegada que viatjaven amb un tren d’alta velocitat. Quan van arribar a Madrid, van tenir unes hores per fer turisme i al vespre, un autobús els va conduir fins a YMCA Priego Camp, on van allotjar-se durant tota una setmana per realitzar el programa d’immersió i el projecte que els seus professors havien elaborat. El centre d’immersió es troba en un entorn rural i envoltat de natura, l’alumnat tenia programat uns dies plens d’activitats educatives i lúdiques amb monitors natius dels EUA.

El nostre alumnat va compartir l’estada amb un altre centre, també guanyador de la beca, de la Comunitat Valenciana l’IES Aleixandre Peset de Paterna. L’estada va finalitzar el divendres, i el dia següent, l’alumnat va viatjar fins a Madrid per gaudir durant un dia del patrimoni, cultura i gastronomia de la capital espanyola.

Ha sigut una experiència molt enriquidora tan pel nostre alumnat com pel professorat, és una oportunitat per poder posar en pràctica i aprofundir en el coneixement que s’aprèn a les aules i per desenvolupar les competències lingüístiques en llengua anglesa. Uns dies de convivència amb els companys i companyes són essencials per la bona cohesió grupal i per desenvolupar competències personals i socials. Esperem poder gaudir d’aquesta oportunitat en futures edicions.