Pàgina d’avís

Premi “Pinta la Marató”

ENHORABONA ARTISTES !!!!!

Els alumnes de  4t d’ESO de l’optativa de Visual i Plàstica han quedat en TERCERA POSICIÓ -2a finalista- de la 21a edició del concurs “Pinta La Marató”. La decisió del jurat s’ha adoptat  després de valorar els 358 cartells presentats en aquesta convocatòria.

Felicitem els nostres  alumnes de la classe finalista per la qualitat de l’obra presentada i pel treball  realitzat sobre  els valors de la solidaritat, l’esforç i el treball col·lectiu entre els vostres joves, valors plenament coincidents amb els del projecte La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio.

Veure el cartell

Veure els resultats del concurs

Què opina el jurat del nostre cartell?

Pinta la Marató

Després de la recollida pel banc d’aliments, hem seguit amb la solidaritat, aquest cop amb la Marató de tv3 per les malalties minoritàries o rares.

El passat dia 19 unes xerrades ens van apropar a aquesta realitat tan llunyana i propera a l’hora.

Després, amb els alumnes de 4t hem dissenyat i elaborat un cartell pel concurs: PINTA LA MARATÓ. Al cartell realitzat hi ha idees de tothom després de fer una pluja d’idees i tots hi hem col.laborat d’una o altra manera, funcionant com un gran equip. L’hem fet amb poc temps, molta il.lusió i més treball: gràcies a tots per l’esforç!

Junts movem muntanyes
El concepte: La unió ens pot fer moure muntanyes; gent solidària estirant i altres empenyent per treure de la foscor a les malalties minoritàries i poder-les CU_RAR.

Xarxes pel canvi

Un grup de professors de l’Infanta participen en el Programa Xarxes pel canvi per tal d’introduir metodologies innovadores a l’aula per anar canviant la manera d’ensenyar i d’avaluar l’alumnat

Sortida al Liceu

L’alumnat de 2n de Batxillerat va assistir a l’assaig general de Cavalleria Rusticana i Pagliacci al Gran Teatre del Liceu.

Visita a la Residència Mascaró

Dijous passat, dia 14 de novembre del 2019 , el grup de Psicologia de segon de Batxillerat acompanyat dels professors Lluís Sánchez i Laia Sartorio, va visitar la residència Mascaró dedicada a l’acolliment i seguiment de persones que pateixen un malaltia mental. Aquesta activitat  va començar l’any passat en col·laboració amb el projecte Ments Despertes i té com a objectiu treballar contra l’estigmatització de la malaltia mental.

Visita a la Casa Maragall

Els alumnes de Literatura catalana de 2n de batxillerat, aquests dos primers mesos de curs, han estat treballant el llibre Visions&Cants, de Joan Maragall; un llibre publicat el 1900 en clau modernista i amb tendències vitalistes i regeneracionistes, aconseguint així ser un dels referents de la recuperació de la cultura i la llengua catalana. Així que el passat 6 de novembre van anar a visitar la Casa i Arxiu de Joan Maragall al carrer d’Alfons XII, 79, acompanyats de les professores del departament de català, Vicenta Ferrer (la professora de l’assignatura) i Marta Font.

Llegir més

Sortida Barcelona Activa

El 15 de novembre, i coincidint amb la setmana de la ciència, els alumnes de 4t d’ESO de l’Optativa de Física i Química, van anar a Barcelona Activa per realitzar un taller que va consistir en un treball de competències claus construint avions de paper amb  el mètode científic.

En el taller, es van analitzar les diverses variables que influeixen en el vol dels avions de paper. A través de diversos llançaments, es van recollir dades per fer una petita recerca i, finalment, es van treure conclusions sobre com les variables afecten el seu vol.”

L’Infanta es mou

Un curs més hem iniciat el projecte: “L’Infanta es mou”, adreçat als alumnes de primer i segon d’ESO (270 alumnes), en què a través de l’activitat física treballem la cohesió, la convivència i millorem la nostra salut a l’hora del pati.  Les activitats que s’estan realitzant són:

Lliga de futbol 7 de nois
Lliga futbol 7 de noies
Lliga de bàsquet 3X3
Lliga de ping-pong nivell top-expert i intermediate
Lliga de tanguilla
Activitat de ritme just-dance
Jocs sorpresa (diabolo, raquetes, dodgeball, touchball,…)

Els valors que es treballen són el respecte, confiança, ajuda, fair-play (joc net), fer equip, gaudir, riure, perdonar i companyerisme.

Tot aquest projecte es duu a terme de manera transversal, interdisciplinar des dels departaments de Visual i plàstica, (en la confecció de cartells, representació del logo i les maquetes dels valors) i Educació física (preparació, organització, dinamització d’activitats, lligues i valoració del projecte…)

CONSTRUÏM TALLER DE TECNOLOGIA

Al Taller de Tecnologia els alumnes de 1r. d’ESO construeixen un Joc de pols.

Amb l’ajut de les eines treballen la fusta. Quan acabin el seu treball us mostrarem com han quedat

SORTIDA AL COSMOCAIXA

Els passats 15 i 24 d’octubre els alumnes de 2n d’ESO van anar al Cosmocaixa.  És una sortida que es fa cada any des del seminari de Física i Química.

El primer lloc assisteixen a un taller que s’anomena  ” viu l’electricitat”.  En aquest taller el monitor mostra als alumnes com es carreguen els cossos, com passa corrent d’un cos a un altre, què és un parallamps i com funciona , què és la gàbia de Faraday i perquè serveix i finalment com es produeix el corrent elèctric.

Desprès d’hora i mitja de taller els alumnes esmorzen durant mitja hora i finalment visiten la sala de la matèria manipulant diversos mòduls sobre òptica i mecànica.  A mesura que manipulen cada mòdul han de completar un dossier.