Graduació Batxillerat

La Festa de Graduació de l’alumnat de Batxillerat es va celebrar el 19 de maig.

Una festa espectacular on després dels dos cursos complicats que heu tingut

no us han faltat les ganes de superar-vos.

Enhorabona a tots i us queda molt camí per endavant

Presentació de sol·licituds fora de termini

Recordeu que les famílies que no hagin pogut fer la preinscripció en termini, tindran l’oportunitat de fer-la fora de termini entre els dies 6 i 26 d’abril a través del mateix formulari habilitat al web preinscripció.gencat.cat.

Caldrà que les famílies que facin la preinscripció fora de termini tinguin en compte que les sol·licituds presentades en termini, són preferents respecte les presentades fora de termini amb independència d’altres criteris de baremació (específics, generals i complementaris).

RETRATS IL·LUSTRATS DE DONES CIENTÍFIQUES

El passat 11 de febrer es va celebrar el ‘Dia Internacional de la dona i la  Nena en la Ciència’ i l’alumnat de 2n d’ESO ha fet una activitat per commemorar l’efemèride.  Cada estudiant ha realitzat una recerca sobre una científica extreta d’un llarg llistat de dones que van destacar i la contribució de les quals a la Ciència no va ser reconeguda ni valorada en el seu moment.  Han hagut d’informar-se sobre la branca o branques de la Ciència en la que van destacar, en  quin context històric i social van desenvolupar la seva tasca i quines van ser les dificultats i entrebancs que van haver de superar.

Repuestos a un click | Paco Costas

Amb tota aquesta informació, l’alumnat  ha realitzat una il·lustració de cada dona que hem exposat a la 2a planta (aula 200) del nostre institut, emmarcant també aquesta exposició en la celebració del ‘Dia internacional de la dona’ celebrat el 8 de març.

Esperem que us agradi i us animen a que visiteu la nostra exposició: ‘Retrats il·lustrats de GRANS dones científiques’!!

(Treball transversal  Dep.de Física i Química + Dep. de Visual i Plàstica)

Ciències aplicades 4t ESO

A l’assignatura de Ciències aplicades a l’activitat professional, els i les alumnes de 4t d’ESO hem pres consciència que estem envoltats de ciència. A través del mètode científic i el disseny experimental, hem treballat de manera dinàmica temes molt diversos tot tocant les diferents indústries (alimentària, química, farmacèutica, etc.).

Ens hem endinsat a la indústria alimentària elaborant iogurt, hem treballat els mètodes de conservació dels aliments experimentant amb el fenomen de l’osmosi i hem comprovat com diferenciar el pernil dolç “extra” del “fiambre” a través de la prova del lugol.

Dins del món de la salut i de la indústria farmacèutica hem elaborat un model de pulmons per veure l’efecte del tabac, ens hem preguntat i investigat com es dissol millor una aspirina i ens hem convertit en microbiòlegs dissenyant un experiment per comprovar si rentar-se les mans amb sabó i gel hidroalcohòlic elimina els microorganismes que tenim a les mans. També hem fabricat sabó a partir de l’estudi de la reacció de saponificació.
A més a més, hem treballat diferents temes de controvèrsia sociocientífica i hem fet debats sobre els aliments transgènics i les vacunes.
És essencial tenir uns coneixements científics mínims per tal de desenvolupar el nostre esperit crític envers la ciència!

Participació Olimpíades de Química

El passat 3 de març els alumnes Gea Quesada , Jaskirat Singh, Eva del Rio, Andrea Romera, Rabia Imran i Marta Troitiño es van presentar a les Olimpíades de Química en la fase Catalana.

Aquest any per la pandèmia cada Centre participant va examinar als seus alumnes sota la supervisió d’un professor del propi Centre i posteriorment va enviar les respostes per correu electrònic després de escanejar-les.

La prova va consistir en respondre a 9 qüestions i/o problemes  i una desena de formulació. També van tenir que desenvolupar un tema teòric.  Van estar dues hores de 15:30 a 17:30 realitzant la prova.

Tenint en compte que van acabar les classes a les 14:30, des del Seminari de Física i Química volem agrair-los el seu esforç i dedicació.

Pràctica de dissecció (Biologia 3r)

A Biologia de 3r d’ESO ens centrem principalment en estudiar com és i com funciona el nostre cos. No hi ha millor manera d’entendre la teoria que a través de pràctiques vivencials. Seguint la frase cèlebre de Benjamin Franklin “digues i ho oblido, ensenya’m i ho recordo, involucra’m i ho aprenc”, els i les alumnes han pogut tocar amb les seves pròpies mans cors de vaca i porc i n’han fet una dissecció. D’aquesta manera és molt més fàcil entendre totes les parts del cor i el funcionament de l’aparell circulatori!

I Congrés de Zoologia 1r ESO

A l’institut Infanta Isabel d’Aragó ha tingut lloc el “I Congrés de zoologia”. Els i les alumnes de primer d’ESO ens hem convertit en experts/es en diferents tipus d’animals invertebrats. A través del treball cooperatiu en equips i desenvolupant la nostra competència digital, hem creat uns pòsters molt xulos els quals hem exposat. A més, hem tingut la sort de poder observar en primera persona varis exemples reals d’aquests animals

Programa TEI (Tutoria entre iguals)

L’alumnat de 1r d’ESO ja té els seus tutors TEI !!!!

Els dies 8 i 22 de febrer s’han fet les trobades entre els tutors de 3r i l’alumnat de 1r d’ESO. La primera activitat s’ha valorat molt positivament.

És molt important aquest primer contacte. Gràcies a tots els que participeu en aquest programa de millora de la convivència al centre.