Ètica i integritat en la recerca 1r Batx

El divendres 12 de maig ens va visitar la Joana Porcel-Carbonell, Doctora en Neuropsicologia per la Universitat de Barcelona. Actualment la Dra. Porcel treballa a l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), on és la responsable de la Unitat de Projectes, i entre d’altres, dels temes d’ètica i protecció de dades personals. És per això que va oferir la xerrada “Ètica i integritat en la recerca” a l’alumnat de 1r batxillerat de biologia.

L’alumnat ha pogut analitzar els seus coneixements sobre l’ètica en el procés de recerca dels i de les investigadores en el món científic, així com també han après que la credibilitat i la reproductibilitat són els dos pilars en els que es basen les investigacions científiques. La Dra. Porcel ens ha mostrat casos sobre falsificació, fabricació, plagi i conflictes d’interès en el món de la ciència, de manera que hem conegut els principis ètics de tota recerca científica.

Aquesta xerrada ha estat possible gràcies a la col·laboració amb l’ISGlobal en el marc del Dia d’Europa, que celebra la pau i la unitat a Europa i marca l’aniversari de la històrica «Declaració Schuman».