Visita dels alumnes del PFI a la fàbrica INMAR

El passat dia 30 de novembre els alumnes del PFI «Auxiliar de construcció», acompanyats dels seus professors visitarem les instal·lacions de l’empresa INMAR al polígon Planes Altes. Aquesta visita és continuació de la feta el dia 21 a la pedrera de la mateixa empresa.

Allà vàrem poder veure tot el procés de l’elaboració dels diferents productes comercials de la pedra d’Ulldecona. Des que arriba el bloc procedent de la pedrera, al seu carejat, serrat o bé en serra de telers si es vol obtenir planxes o amb la serra de disc per altre tipus de peces. Vàrem poder veure el procés d’especejament de les planxes, i els diferents tipus d’acabats superficials: polit, buixardat, raspallat, sorrejat, flamejat…,

Ens va cridar l’atenció l’elaboració de rastells i llambordes per a obres d’urbanització que s’exporten principalment a França, així com el cada vegada major ús de la pedra en façanes ventilades que exigeix una mecanització molt precisa.

Destacable també tot el procés de tractament i reciclatge de l’aigua utilitzada en tots els processos, i que arriba a una recuperació del 90% del volum d’aigua, dada significativa en un context de sequera.

INMAR és una de les empreses més importants del sector de la pedra a la població, tant en volum de pedra com en treballadors, i disposa d’unes instal·lacions àmplies i modernes, si bé situades al terme de Vinaròs, però molt a prop d’Ulldecona. Volem agrair a l’empresa la visita, les explicacions i també les mostres de material facilitades dels dos tipus de pedra (crema i gris) amb diferents acabats superficials.

Hem aprofitat també la sortida per visitar l’entorn del Molí de Noguera, un dels molins més antic i important dels que existien vora el riu Sénia.