VISITA DELS ALUMNES DE 1r d’ESO A LA VALLTORTA I LA PIETAT

Valltorta - Pietat 1r ESO

L’alumnat de 1r d’ESO ha fet una sortida al Museu de la Valltorta i al Centre d’interpretació d’art rupestre dels abrics de l’ermita de la Pietat d’Ulldecona, per tal de completar els continguts sobre la Prehistòria que han treballat a l’aula. A continuació podeu llegir les seves experiències.

Hola, som els alumnes del PIM de 1r d’ESO. Els passats dies 6 i 7 de febrer  vam fer la primera excursió de 1r d’ESO; vam anar d’excursió a Tírig i a l’ermita de la Pietat d’Ulldecona, per a veure les pintures rupestres i aprendre més coses sobre la prehistòria.

A Tírig vam visitar el Museu de la Valltorta. Hi vam fer tallers sobre com fer foc i sobre com eren les eines d’aquella època;  també vam poder veure la recreació d’un bou de la prehistòria, d’una cabana i de com es vivia en aquella època.

El més interessant que vam aprendre va ser descobrir que una pedra pot tallar més que un ganivet: el sílex. El sílex és el cinquè mineral que talla més del món i els homes de la prehistòria ja ho sabien i per això construïen les seves eines de caça amb pedres de sílex.

El monitor del museu ens va ensenyar com es feia foc. Per fer foc cal: una fusta, un pal, un arc , un os i palla. És una mica perillós i el monitor no ens ho va deixar provar. Es tracta de fregar el pal a la fusta amb l’ajuda de l’arc i quan comença a fer fum es bufen les espurnes, que es posen en un niu de palla i herba seca, fins que surt la flama.

També vam fer una excursió a un barranc on vam poder veure les pintures rupestres de la Cova dels cavalls, però en realitat el que hi ha dibuixat són cérvols.

A l’ermita de la Pietat hi ha un total de 13 abrics i nosaltres vam poder visitar els abrics 1 i 4, la resta no es poden visitar per què és difícil accedir-hi. També vam anar  al centre d’interpretació d’art rupestre on vam veure qui va descobrir la primera pintura rupestre que es troba a l’abric 5. També ens van ensenyar les primeres lletres escrites i vam veure un documental sobre una cacera de cérvols.

L’activitat ens ha agradat molt perquè hem descobert coses que no sabíem i també ha estat divertit fer-la amb els companys de classe.

Alumnat del PIM de 1r d’ESO