VISITA A TORTOSA DE L’ALUMNAT DE 4T – POLÍTICA LINGÜÍSTICA

L’alumnat de 4t d’ESO va realitzar una sortida didàctica a Tortosa on van visitar els Serveis Territorials de Cultura i, més concretament, la Direcció General de Política Lingüística. Aquesta és la crònica de la visita.

La Direcció General de Política Lingüística ha rebut 34 estudiants de 4t d’ESO de l’Institut Manuel Sales i Ferré d’Ulldecona, interessats per les diverses funcions i actuacions que duu a terme l’organisme a les Terres de l’Ebre.

Ferran Bladé, director dels Serveis Territorials de Cultura, ha saludat els alumnes i els ha felicitat per l’interès a informar-se com una activitat bàsica per a formar-se, i és que en paraules del conseller de Cultura, “afavorir l’hàbit de la lectura”, per exemple, permet “foragitar la ignorància, la superstició i els prejudicis, i afirmar el triomf definitiu de la raó”.

Els alumnes han plantejat algunes preguntes, com ara què és el TERMCAT, sobre l’ús de les llengües oficials a Catalunya, sobre la nova normativa de l’IEC, etc. La visita ha servit perquè els joves visitants d’Ulldecona tinguessin una fotografia ampliada de la transversalitat de la política lingüística i de les nombroses actuacions dutes a terme, així com de la llista creixent de col·laboracions compromeses amb l’ús social de la llengua catalana.

Llegiu la notícia al web dels SSTT de Cultura >>>

Visita 4 ESO a Política Lingüística - Tortosa