Projectes eTwinning 2022-23

Al llarg d’aquest curs, novament s’han realitzat projectes eTwinning amb centres d’arreu d’Europa que han permès a l’alumnat de francès de 3r, 4t i 1r de Batxillerat poder posar en pràctica la llengua francesa en projectes col·laboratius sobre temàtiques diverses.

Els projectes que s’han realitzat han estat els següents:

• A tercer d’ESO, “Ma famille et mes traditions”, un projecte que hem iniciat al tercer trimestre i que té previst continuar el curs vinent. En aquest projecte els alumnes s’han iniciat en la utilització de la plataforma Twinspace i han pogut presentar-se, conéixer els alumnes dels centres italians i portuguesos participants i també fer una videoconferència per posar en pràctica l’expressió oral en llengua estrangera.
  • A quart d’ESO, “Notre musée pour Notre Patrimoine”, un projecte en el qual s’ha treballat el patrimoni Mundial de la UNESCO, els seus perills i la seva protecció per acabar realitzant un museu virtual com a recull de tota la feina feta. En aquest projecte hem treballat juntament amb centres de Grècia, Itàlia, França i Romania i hem dut a terme diverses activitats conjuntament a través de la plataforma Twinspace i les diferents videoconferències realitzades.
  • A Primer de Batxillerat, “Savourer mon assiette sans détraquer ma planète”, un projecte que pretenia treballar la petjada de carboni dels aliments, tot coneixent les especialitats de cada país i la procedència de cada aliment, llegint les etiquetes, etc. El producte final del projecte ha estat un joc de cartes. En aquest projecte hem participat juntament amb centres de formació professional de la branca de l’alimentació de França, Itàlia i Romania.

Podreu trobar més informació sobre el que s’ha fet en els projectes al tauler GEP-Erasmus-Etwinning de l’entrada del nostre institut i també a la pàgina de projectes eTwinning del centre.

Ara queda demanar els segells de qualitat i esperar el resultat de la selecció. Ah, i començar a pensar en els projectes del curs vinent.

Enguany ha estat una mica difícil poder treballar amb els projectes a causa del canvi de plataforma, però finalment hem aconseguit el que ens havíem proposat. El més important és que tots ens ho hem passat molt bé fent-los i hem fet nous contactes que ens ajudaran en el nostre recorregut d’internacionalització.