PREMIS DEL PLA CATALÀ D’ESPORT A L’ESCOLA A L’INSTITUT MANUEL SALES I FERRÉ I AL COORDINADOR, FRANCISCO LEÓN

Premis PCEE 2020

El director del Consell Català de l’Esport, Antoni Reig, ha presidit el dijous, 29 d’octubre de 2020, el lliurament de la primera edició dels Premis del Pla Català d’Esport a l’Escola (PCEE), que ha guardonat l’Institut Manuel Sales i Ferré en la categoria de centres educatius i Francisco León Floro en la categoria de Coordinadors, per la seva tasca i compromís amb la promoció de l’esport i l’activitat física als infants i adolescents del país.

L’Agrupació d’Associacions Esportives Escolars de Catalunya, amb el suport i la col·laboració de la Secretaria General de l’Esport i de l’Activitat Física (SGEAF), ha impulsat la primera edició d’aquests premis en un acte que s’ha desenvolupat en format mixt (presencial i virtual) i durant el qual s’han lliurat 26 premis a entitats esportives sense ànim de lucre, centres educatius i persones físiques de tot el territori català.

La primera edició dels Premis PCEE ha volgut ser un reconeixement a aquelles entitats i persones que, tant a través de la seva acció directa com també a la seva influència o suport, han treballat al llarg del curs 2019-2020 per transformar positivament la realitat social dels infants i adolescents catalans mitjançant l’esport i/o l’activitat física en l’entorn escolar, en el marc del Pla Català d’Esport a l’Escola.

Antoni Reig ha recordat que el Pla Català d’Esport a l’Escola, impulsat per la SGEAF i el Departament d’Educació des de fa 15 anys, “manté viu encara avui l’objectiu d’oferir una educació integral a l’alumnat a través del joc i l’esport”, cosa que permet adquirir un “estil de vida saludable per tal que duri tota la vida”. El director del Consell Català de l’Esport ha agraït la feina feta per centres educatius, associacions esportives escolars, AMPAS, consells esportius i coordinadors per tirar endavant el projecte, als quals el Govern “sempre ha posat a disposició el suport econòmic que el context del moment ha permès”. “Estem molt satisfets de les iniciatives i tasques que avui hem premiat, i esperem repetir aquests reconeixements en els pròxims anys”, ha conclòs.

En l’acte, que s’ha celebrat amb una aplicació estricta de les mesures de prevenció per frenar l’expansió de la Covid-19, també hi han participat Pere Sust, president de l’Agrupació d’Associacions Esportives Escolars de Catalunya; Jaume Domingo, president de la Unió de Consells Esportius de Catalunya (UCEC); Joan Plana, president de l’Associació de Joves Dirigents Catalans (Jo-DiC), i Marcel.lina Bosch, sub-directora general de Suport i Atenció a la Comunitat Educativa del Departament d’Educació.

Per la seva banda, Pere Sust ha aprofitat el seu parlament per recalcar la importància que la ciutadania adopti la pràctica esportiva com un hàbit per “evitar el sedentarisme i l’obesitat”, i ha felicitat les entitats i persones que han rebut els premis per la seva “tasca de promoció de l’activitat física i l’esport als centres escolars, malgrat les dificultats”.

Llista de premis per categoria

Els guardons que s’han lliurat, en les respectives categories, han estat els següents:

1. Secció Esportiva Escolar: SEE Institut Escola 3 d’Abril (Móra la Nova), SEE Escola Riu Segre (Lleida) i SEE Escola Jaume Balmes (Sant Feliu de Codines)
  2. Centre de Secundària: Institut Carles Vallbona (Granollers), Institut Manuel Sales i Ferré (Ulldecona) i Institut Manuel Blancafort (La Garriga)
  3. Associació Esportiva Escolar: AEE Manuel Blancafort (La Garriga), AEE Institut Montserrat (Barcelona), AEE Paidos (Sant Fruitós de Bages) i AEE Joviat (Manresa)
  4. Coordinador/a Secundària: Francisco León Floro, Joan Carles Marín i Laia Fernandez Puigbò
  5. Dinamitzador/a: Patricia Lopez Moreno, Joel Montoro Gurri, Paula Orrivé Ferré i Elisabeth Argerich Masfert
  6. Centre Primària: Escola Enric Grau Fontseré (Flix), Institut Escola Daniel Mangrané (Tortosa) i Cor de Maria (Olot)
  7. Coordinador/a Primària: Eduard March Garcia, Anna Palacios Hernando i Alba Pérez Ojeda
  8. Consell Esportiu: Consell Esportiu del Baix Llobregat, Consell Esportiu del Gironès i Consell Esportiu del Baix Empordà