L’aula d’acollida inicia dos projectes de correspondència

Aquest curs l’aula d’acollida ha crescut força. Tenim força alumnes nouvinguts que estan aprenent la llengua catalana i que també estan fent nous amics al nostre centre.

Cada any, pensem noves activitats que puguin ajudar els alumnes nouvinguts amb l’aprenentatge de la llengua i també intentem trobar estratègies per tal que puguin donar a conèixer les seves cultures i poder treballar la interculturalitat al centre. Per exemple, mitjançant les activitats del dia de la llengua materna, activitats de presentació que puguin fer a l’aula d’acollida i que es donen a conèixer al centre, etc. La interculturalitat i la diversitat (no només de cultures) són coses que ens enriqueixen.

Enguany, gràcies a la col·laboració amb les aules d’acollida de dos centres catalans més, hem iniciat dos projectes de correspondència amb els nostres alumnes. Aquests projectes tenen com a objectiu practicar la llengua al mateix temps que fan nous amics, provinents d’altres països del món i que viuen en altres poblacions catalanes.

Dos projectes de correspondència que ens permetran que l’alumnat aprengui a escriure cartes i correus electrònics, tot seguint unes temàtiques pautades, a les seves parelles de correspondència i que en puguin llegir les respostes.

Es tracta que, a través de la llengua escrita (o alguns cops oral), els alumnes puguin descobrir la realitat d’altres nens que es troben en la seva mateixa situació, viuen en un nou país en el qual es parla una llengua desconeguda per ells i que han d’aprendre si volen entendre el que se’ls diu o volen dir alguna cosa. A més, a través del projecte, podran descobrir altres indrets de Catalunya i també donar a conèixer, Ulldecona.

Juntament amb el Voluntariat per la llengua, el qual començarem la setmana vinent, aquesta activitat pretén ser una manera d’engrescar els nostres aprenents a la vegada que els permet integrar-se millor al centre i poder practicar la llengua més enllà de les activitats de l’aula d’acollida.

Aquesta setmana hem començat a escriure el primer correu als alumnes de l’INS Milà i Fontanals de Barcelona i la primera carta als alumnes de l’INS Roquetes. Ja us anirem explicant com va l’experiència.

Teníem moltes ganes de començar!