VISITA D’OBRES DELS ALUMNES DEL PFI

El passat dimecres 5 d’octubre els alumnes del PFI acompanyats dels seus professors varen realitzar una vista d’obres, en concret a les obres d’ampliació de la Biblioteca Trinitari Fabregat d’Alcanar i la reforma de l’oficina delegada de l’ajuntament a les Cases d’Alcanar. Ambdues són obres de reforma sobre edificis existents, si bé en la primera hi ha un augment de la superfície construïda. I les dues tenien acabades les fases d’estructura i tancaments, actualment en fase de compartimentació interior i revestiments.

A les dues obres vam fer èmfasi especial en la implantació de l’obra, tancament de la mateixa, accessos, disposició de materials i emmagatzematge i l’evacuació, tractament i selecció de residus. A la biblioteca hi havia el condicionant que aquesta havia de mantenir el seu funcionament durant les obres i per tal va caldre habilitat un accés exclusiu d’obra amb una escala en bastida. Ens vam fixar també en les mesures de Protecció de Riscos Laborals, sobretot en les proteccions col·lectives davant els riscos de caigudes a diferent nivell i els EPI’s.

En definitiva una jornada profitosa per conèixer de primera mà i en la realitat continguts i conceptes vistos a les classes: materials, eines i màquines, procediments constructius i mesures de PRL, i també de coneixement mutu i convivència i cohesió del grup. Cal destacar la col·laboració de les empreses Sercodelta SL i Construccions Reverté Ferre SCP, així com dels arquitectes i direcció d’obra, Joan Comí i Mireia Garriga, i el coordinador en Seguretat i Salut de les dues obres l’arquitecte tècnic David Sabaté.

Vam tenir temps també de fer un passeig per les Cases i el Passeig litoral del Marjal per donar a conèixer als alumnes una part de l’entorn territorial i cultural de les nostres comarques.