L’alumnat del PFI i 1r Batxillerat tecnològic visiten la pedrera d’INMAR

Alumnat del PFI i 1r Bat Tec

L’alumnat del PFI d’Auxiliar de Construcció, juntament amb l’alumnat de 1r de Batxillerat de l’àmbit tecnològic han realitzat una sortida a la pedrera d’INMAR d’Ulldecona el passat dimarts 21 de novembre. Amb l’objectiu de veure de primera mà quin és el procediment d’extracció de la pedra, que després serà tallada i treballada al taller de l’empresa. Hem fet una visita guiada per diferents indrets de la pedrera a càrrec de l’encarregat. Durant la visita ens ha explicat com treballen les màquines per extreure els blocs de pedra de la muntanya: marcatge dels blocs, trepants verticals, i serrat horitzontal, frontal i lateral amb les diferents màquines i també com s’aprofiten els materials sobrants per poder transformar-los en àrids per la construcció i obra civil, que classifiquen segons el seu calibre i naturalesa obtenint grava, tot-u i sorra.

Pròximament, l’alumnat realitzarà la segona part de la visita a la fàbrica d’INMAR, ubicada al polígon industrial les Planes Nord de Vinaròs per poder observar com treballen la pedra segons la finalitat que se li vol donar.

El tall del bloc

Cal destacar que la sortida ha estat molt enriquidora per a l’alumnat, atès que mai no havien pogut veure com s’extrau la pedra i el treball que es realitza a les pedreres. L’equip docent de l’Institut Manuel Sales i Ferré volem donar les gràcies al gerent de l’empresa per deixar-nos visitar la pedrera i atendre’ns, i a l’encarregat per la visita i les explicacions.