ELS ALUMNES DEL PFI VISITEN CONSTRUMAT 2023

El passat dijous 25 de maig els alumnes del PFI «Auxiliar de Construcció» varen visitar la fira Construmat. La visita es va fer conjuntament amb els alumnes del PFI «Obres d’Interior i Pintura» de l’Institut la Candelera de l’Ametlla de Mar, i dels del CFGM «Obres de Construcció» de Deltebre.

CONSTRUMAT és la fira del sector de la construcció de referència al sud d’Europa i té una periodicitat bianual. Enguany el lema de la fira era «Construint sostenibilitat» i abordava de forma específica els reptes de la descarbonització del sector tant en la fase de construcció, vida útil i la desconstrucció.

Així hi havia estands que presentaven nous materials i solucions constructives amb menor petjada de carboni: fusta, CLT (cross laminated timber), tancaments fusta-fibres vegetals, aïllaments naturals i/o reciclats (suro, llana, cel·lulosa…), pintures i lasurs ecològics…

També hi havia solucions per a la generació elèctrica en els edificis, integrats a les solucions constructives, amb major durabilitat i menor impacte visual com són els sostres solars, solució enginyosa on el mateix panell solar formava part de la solució constructiva resolent els temes d’estanquitat i aïllament tèrmic i acústic (www.myroof.pl), o la incorporació d’elements de generació fotovoltaica compatibles amb les teules planes, de dimensions semblants a les teules planes o de pissarra de l’empresa valenciana Teules Borja (Tejas Borja SOLAR – Roof & Plug)

Per l’altra banda hi havia els estands habituals d’eines i maquinària de construcció, bastides i torres de treball, solucions estructurals per a grans llums, i de prevenció de riscos laborals.

Va ser una visita molt profitosa per veure l’evolució i les tendències del sector. Finalment, cansats, però contents, vam tornar cap a casa, arribant al centre passades les 8 de la tarda.