ELS ALUMNES DEL PFI AUXILIAR DE CONSTRUCCIÓ I DEL BATXILLERAT TECNOLÒGIC VISITEN UNA PEDRERA

Pedrera Homedes

El dijous 9 de desembre els alumnes del PFI i del batxillerat tecnològic han visitat la pedrera de Marbres Homedes.

En la visita guiada pel Sr. Josep Homedes, propietari de l’empresa, els alumnes han pogut escoltar i veure el procés d’extracció dels blocs de pedra, des de la selecció i marcatge dels blocs a la bancada, el trepanat vertical als vèrtexs dels blocs, el serrat horitzontal i vertical, i finalment l’extracció del mateix i transport al lloc d’emmagatzematge. Han observat les diferents màquines i eines: les màquines trepanadores, la serra horitzontal de cadena, les serres de fil així com les màquines per al moviment i transport dels blocs dins de la pedrera.

La pedrera de Marbres Homedes està situada a la carretera de la Sénia i té una producció mensual de 400 m3 de pedra. S’extrauen fonamentalment dos tipus de pedra d’Ulldecona també anomenada Sénia, la tradicional de color crema i també una altra de tonalitat grisosa. Els seus principals mercats són els Estats Units i França.

Destaca darrerament, tant pel volum com les condicions de mecanitzat, l’ús de la pedra en façanes ventilades.

Donem les gràcies a Marbres Homedes per les facilitats per la visita i al Sr. Josep Homedes per les explicacions.