CONTINUEM APRENENT LA LLENGUA FRANCESA

Els alumnes de francès de l’institut, tot i haver de treballar des de casa, no han parat ni un moment. Vam abandonar l’institut amb biografies de “Les femmes de la francophonie”, l’últim dia vam enganxar algunes biografies a les parets del centre, per donar a conèixer aquestes dones tan valentes i que parlen francès. Potser molts no vàreu tenir temps de descobrir-les, per això us compartim una imatge del mural que resumia el treball fet a classe.  Per tal de treballar la biografia i també el concepte de francofonia, vam fer unes infografies i uns vídeos molt enriquidors, que ens ajudaven a practicar la llengua i al mateix temps que descobríem dones valentes d’arreu del món que tenien en comú una de les llengües parlades, el francès.

Abans d’acabar el segon trimestre, també havíem realitzat ja algunes de les activitats proposades per als projectes e-Twinning en els quals hem estat participant. Un dels projectes s’anomena “Nous, nos collèges, nos villes”, amb un grup d’alumnes de Pinerolo (Itàlia) i un altre d’Eindhoven (Països Baixos). En aquest projecte vam començar a presentar-nos, a conèixer els altres participants i també vam poder fer-los preguntes i respondre a les que ells ens feien a través d’un Padlet interactiu. Va estar molt interessant, vam buscar informació sobre les seves ciutats i vam trobar punts en comú entre tots, malgrat ser de països diferents. Aquest projecte va quedar aturat a causa de la situació, però el continuarem el pròxim curs, ja que ens van quedar moltes coses per fer i aprendre.

L’altre projecte s’anomena “Au-delà des clichés” i el fem amb un grup d’alumnes de Tivoli (Itàlia). En aquest projecte hem descobert què són “Les clichés” i també, que no sempre són veritat. Hem pogut presentar-nos i aprendre com són els alumnes italians i també vam poder fer una videoconferència amb ells, per fer-los preguntes i començar a pensar com faríem la següent activitat, crear una cançó entre tots. Aquesta part del projecte es va quedar aturada a causa del confinament de tots dos països, però ara ens veiem amb ganes de continuar, encara que sigui des de casa. Esperem poder mostrar-vos les cançons que crearem en el proper article.

I ara hem començat el tercer trimestre i no parem. Els alumnes de 4t, després d’haver llegit el llibre de lectura “La guerre des boutons”, van fer uns tràilers molt originals que donaven ganes de veure’n la pel·lícula, fins i tot de continuar amb una segona part del llibre, aquí us mostrem algunes parts de la feina feta, perquè la veritat és que hi ha hagut vídeos molt treballats.

I això no és tot, ara hem començat dos projectes per aprendre més coses sobre la cultura francòfona, ja us els explicarem més endavant però us podem dir que un dels projectes treballarà la part literària i l’altre la geografia de la Francofonia.

Els alumnes de segon, que han començat a aprendre la llengua aquest tercer trimestre, estan fent també activitats per descobrir la cultura lligada a la llengua francesa al mateix temps que aprenen a escriure i pronunciar les seves primeres frases. És un trimestre diferent, però segur que igualment aprendran moltes coses.

Finalment, hi ha alguns alumnes de 3r, 4t i cursos de la postobligatòria que continuen preparant-se per a les proves de nivell DELF. La majoria per al nivell A2 i algun alumne per al nivell B1. Les proves s’havien de fer a finals del mes d’abril però s’han acabat ajornant per als dies 21 i 22 d’octubre. Esperem que tots puguin obtenir el diploma, com més temps dedicaran a la preparació, més bons resultats obtindran.

Com podeu veure els alumnes de francès estan molt actius. Us mantindrem informats del que van fent, per tal que no perdeu el fil.