ELS PROJECTES D’AULA A L’ESCOLA

El treball per projectes és un dels eixos vertebradors dins de la nostra metodologia a l’escola. Al llarg del curs desenvolupem projectes des dels més petits fins als alumnes més grans de l’escola.

Aquest curs l’eix central és “Conviure amb l’ART”. L’alumnat de Cicle Superior emmarquen el seu projecte d’aula dins de la cinematografia i els curtmetratges. Els alumnes de 5è aprofiten els seus coneixements previs sobre la prehistòria per desplegar les seves habilitats plàstiques sobre l’animació tot iniciant-se de forma simbòlica com els primers artistes de la humanitat en l’art de l’animació. I així és com s’inicien a treballar la part més artística del seu projecte. Comencen d’allò més simple al punt més complex afavorint la interdisciplinarietat i l’aprenentatge flexible i globalitzat. Aquesta metodologia ens permet encabir els interessos dels nostres alumnes i els temes transversals de cada un dels àmbits de treball.

Aquesta metodologia és un benefici pel nostre alumnat per molt i diversos motius:

• Garanteix la implicació i la motivació de l’alumnat envers l’aprenentatge.
  • Afavoreix l’aprenentatge significatiu.
  • Els fa protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge.
  • Afavoreix l’aprenentatge compartit entre iguals i en grup.
  • És una mesura d’atenció a la diversitat, ja que desplega totes les intel·ligències i s’ajusta a la diversitat de necessitats que hi ha avui dia a les aules.
  • Millora l’autonomia i la presa de decisions en grup.
  • Permet l’avaluació continuada, l’autoavaluació i la coavaluació.
  • Facilita el treball interdisciplinari dins de l’aula.
  • Afavoreix les habilitats socials, la confiança i la millora de l’autoestima.