Analitzem els beneficis dels parcs a les ciutats!

Amb motiu del treball de l’eix transversal d’aquest curs, que són els ODS, l’alumnat de 4t ha gaudit d’una sortida al Bosc de Can Ginestar de Viladecans on van poder fer de científics i científiques investigant i analitzant els beneficis que tenen els parcs dins de les ciutats. Van treballar en petits grups investigant petits reptes i anotant les dades en un quadern de camp.

Alguns dels reptes eren investigar a quina part del parc hi havia més vida, esbrinar amb una finestra d’observació el predomini de la vegetació en els diferents punts cardinals, observar quant de temps triga a absorbir l’aigua en els diferents tipus de substrat…

Amb tots els resultats obtinguts hem arribat a la conclusió de què els parcs ens aporten un munt de beneficis, ja que són llocs on predomina la vegetació i això afavoreix l’aportació d’oxigen a l’atmosfera, hi trobem diversitat de fauna i flora, el tipus de substrat és permeable de forma que s’eviten les inundacions, són llocs que afavoreixen els hàbits de vida saludable fent esport, promouen la comunicació i socialització, hi ha poca contaminació acústica, etc.

Amb tot aquest treball, l’alumnat ha quedat molt sensibilitzat amb la importància de cuidar i mantenir els parcs entre tots els ciutadans i ciutadanes.

Aquí teniu una petita mostra!