6è. Racons de Català. Torn 1

Benvolgudes famílies!

Com ja sabeu, cada curs dediquem dues hores setmanals a treballar per racons els continguts curriculars de l’àmbit lingüístic i matemàtic. Aquesta metodologia ens permet treballar continguts específics propis de cada àrea de manera més lúdica, vivencial, manipulativa i competencial. Per dur-los a terme comptem, sempre, amb dos mestres a l’aula, ja que d’aquesta manera oferim una atenció més individualitzada, potenciem la inclusió i ens permet prevenir i detectar possibles dificultats d’aprenentatge. 

En aquesta primera proposta d’octubre hem creat històries compartides, hem jugat a cercar paraules, hem fet dictats preparats i escoltats digitalment i, per últim, hem resolt en equip una comprensió lectora de la migració de les aus.… Llegeix més»

2n. Audició a l’aula: la trompeta

Hola famílies! 

Avui ens ha visitat en Pep, un músic que ens ha fet una audició sobre un instrument de vent metall, la trompeta. Ens ha explicat com produeix el so i com es diuen les seves parts. A més ens ha ensenyat molts tubs de diferents mides amb els quals ha produït un munt de sons ben diferents. Si tenim un tub amb dos forats i bufem, podem produir so.  Ha sigut molt interessant i divertit!… Llegeix més»

EI4 A I EI4 B. Fem contruccions.

Benvolgudes famílies,

el dimecres passat els infants de EI4A i EI4B van fer una activitat conjunta. Es tractava de fer construccions amb diferents materials ( peces de fusta, tubs grans, teles, pots, pals,etc). Van sortir moltes creacions diferents però el més interesant és que van col·laborar tots junts, van fer servir la imaginació i van gaudir moltíssim. … Llegeix més»

5è. Taller empatia i bullying

Ahir, l’alumnat de 5è va realitzar un taller d’empatia i bullying  amb l’entitat Funbrain. La Laia va començar el taller definint-nos què és el bullying, l’autoestima i l’empatia. Un cop definits els conceptes, ens va proposar que reflexionéssim de manera individual sobre situacions que haguem viscut i que no ens hagin agradat. A continuació, hem posat les nostres reflexions a la bústia.
Llegeix més»

6è. Racons de matemàtiques

Benvolgudes famílies!
Com ja sabeu, cada curs dediquem dues hores setmanals a treballar per racons els continguts curriculars de l’àmbit lingüístic i matemàtic. Aquesta metodologia ens permet treballar continguts específics propis de cada àrea de manera més lúdica, vivencial, manipulativa i competencial. Per dur-los a terme… Llegeix més»

3r. Sortida al Museu del Còmic!

Benvolgudes i benvolguts!

Aquest curs a tercer ens toca treballar el còmic! I que millor manera que visitar el museu del còmic a Sant Cugat del Vallès!

Hem vist còmics de tot tipus! Fins i tot, còmics que veien els nostres avis i les nostres àvies! Ha estat una passada!

Al final, el nostre guia, que també és dibuixant, ens ha ensenyat alguns truquets per aprendre a dibuixar cares i mans!… Llegeix més»

3r. Comencem racons de matemàtiques!

Benvolgudes i benvolguts!

En aquest curs escolar l’alumnat de tercer de primària hem començat els racons de matemàtiques!

És important treballar la lectura i escriptura de nombres amb centenes a través de la gamificació!
Deixar lliure la imaginació per construir figures geomètriques! 
El pensament lògic a través de sudokus de fusta!
Aprendre les taules jugant al parxís!
Descompondre i compondre nombres de manera manipulativa!

Ens ho hem passat molt bé i hem treballat en equip i après alhora!… Llegeix més»

Castanyada 2022

Avui hem tornat a gaudir d’una de les festes que més ens agrada: la Castanyada! L’alumnat d’infantil ha gaudit del conte de la castanyera amb unes castanyeres molt divertides i després hem sortit totes i tots al pati de l’escola a ballar i cantar. Amb tant de moviment ens ha entrat una mica de gana i ens hem menjat totes les castanyes que mares i pares de l’escola han torrat. Moltes gràcies a les mamis i papis que ens han ajudat en aquest dia. 

Una gran festa!!! … Llegeix més»

1r i 2n. Sortida de tardor a Collserola

Aquesta setmana les classes de 1r i 2n hem relatizat la tradicional sortida de Tardor al Parc Natural de Collserola. Vam poder gaudir d’un bonic dia en un entorn natural i comprovar els canvis que es produeixen en aquesta estació de l’any al bosc fent la passejada a l’alzinar. Vam recollir fulles de diferents mides i colors, pals, aglans i  vam observar alguns bolets. Vam acabar el nostre recorregut fent una volta al pantà. Però el més sorprenent, van ser uns animalons que ens va acompanyar en estonetes del dia. 

Una jornada genial on vam gaudir i aprendre moltíssim! … Llegeix més»

5è. Racons de matemàtiques

Benvolgudes famílies!

Com ja sabeu, cada curs dediquem dues hores setmanals a treballar per racons els continguts curriculars de l’àmbit lingüístic i matemàtic. Aquesta metodologia ens permet treballar continguts específics propis de cada àrea de manera més lúdica, vivencial, manipulativa i competencial. Per dur-los a terme comptem, sempre, amb dos mestres a l’aula, ja que d’aquesta manera oferim una atenció més individualitzada, potenciem la inclusió i ens permet prevenir i detectar possibles dificultats d’aprenentatge.… Llegeix més»

2n. Racons d’aprenentatge

Els nens i les nenes de segon ja han acabat la primera ronda de racons. Amb aquesta manera de fer els infants treballen els continguts de forma manipulativa i en petit grup, propiciant una major atenció i la possibilitat de l’aprenentatge entre iguals, ja que en algunes de les activitats proposades es poden ajudar entre ells. Són racons de lliure circulació i cada infant pot triar l’activitat a fer cada dia, escollint a quin nivell vol arribar, d’aquesta manera els motivem i encoratgem, intentant crear un esperit de superació al fer els diferents nivells proposats.… Llegeix més»

EI4A i EI4B. Racons de setembre.

Benvolgudes famílies!!

Hem començat els diferents racons de plàstica, experimentació, joc simbòlic, matemàtiques i lectoescriptura, on han pogut treballar la destressa de pintar i punxar per realitzar la decoració de l’aula, entre d’altres activitats. Aquesta metodologia ens permet distribuir el grup classe en petits grups de treball, on són ells, els protagonistes del seu procés d’aprenentatge.

En aquesta manera de treballar els nens i nenes poden canviar de racó de manera autònoma, per realitzat tots els racons proposats.… Llegeix més»

1r. Sortida al Museu de les Matemàtiques

AVUI HEM ANAT AL MUSEU DE LES MATEMÀTIQUES. AQUESTA SORTIDA TÉ COM A OBJECTIU PRINCIPAL GAUDIR DE LES MATEMÀTIQUES D’UNA FORMA MANIPULATIVA I DIVERTIDA. HEM APRÈS I PRACTICAT CONCEPTES MATEMÀTIQUES AMB LES MANS PERÒ TAMBÉ HEM COMPARTIT JOCS AMB ELS COMPANYS.
FIXEU-VOS COM TREBALLEM I ENS DIVERTIM EN AQUEST MUSEU!!!
Llegeix més»

2n. Primers dies d’escola

Hola famílies!

Ja portem uns quants dies a segon i hem aprofitat aquests dies per recordar les diferents rutines que fem: rotllana, temps, llista, número del dia… També per recordar alguns conceptes treballats i per preparar la nostra aula pel curs que vindrà. Hem fet el nostre autoretrat per decorar el passadís que ens ha quedat genial! Hem elaborat unes postals d’aniversari molt divertides i hem pensat, consensuat i decidit les nostres normes d’aula. 
Amb tot això donem el curs per començat!… Llegeix més»

4t. Taller de saxo i activitats del 3r trimestre

Hola famílies!

Aquest mes de juny, l’alumnat de 4t de primària va poder gaudir d’un taller de saxo molt interessant, participatiu i divertit. A part de conèixer la seva història, qui el va inventar, com s’anomenen les seves parts i els diferents models que hi ha, vam ballar i jugar a endevinar amb les bandes sonores d’algunes pel·lícules. Ens va encantar!

Durant aquest tercer trimestre, a part de preparar les danses pel projecte de les meravelles naturals “El garabato” i la “Sasa Nukufetao”, hem cantant i tocat el cànon 3 i 3 i 3. A més a més, l’últim dia vam poder gaudir de música en directe en una petita audició per part de companys i companyes de classe.

A la carpeta verda compartida de 4t podreu veure més fotos i vídeos! No us ho perdeu!… Llegeix més»

4t. Racons de matemàtiques i de català

Hola famílies!

El curs ha finalitzat i amb ell l’última ronda de racons de matemàtiques i de català de 4t, que aquest cop han estat destinats a treballar:
Matemàtiques:

La resolució de problemes: amb la creació d’un hotel amb policubs i calculant el seu pressupost.
Jocs de càlcul:  de les maletes matemàtiques que tenim del Museu de les matemàtiques i gràcies al projecte Erasmus.
Els nombres romans: a partir de la creació d’aquests amb material manipulatiu i un joc. 
Practicant operacions: a partir de l’atzar que ens donava el llançament de daus d’operacions i nombres. 
Les fraccions: a partir de la creació d’una pizza o d’una galeta treballem les fraccions.

Català:

Joc del cangur: per treballar els plurals gues, ques, ces i ges.
Comprensió lectora: a partir d’endreçar diàlegs que podem trobar en diferents contexts com poden ser una trucada telefònica, un restaurant o una situació al pati. 
Reparadors i reparadores de frases: corregint les faltes ortogràfiques que trobem.
Subjecte i predicat: analitzant frases per discriminar subjecte i predicat i els nuclis d’aquests, nom i verb.
La descripció de paisatges: a partir d’una imatge, fer una petita descripció del que veiem, anant de lo més general a lo més concret i suggerint el que ens fa sentir.… Llegeix més»

4t. Activitats valors

Benvolgudes famílies, 

volem compartir amb vosaltres algunes de les activitats que l’alumnat de 4t ha dut a terme a l’àrea d’Educació en Valors al llarg de tot el curs. S’ha aprofundit molt sobre els conceptes d’amistat, respecte i empatia. Així mateix, s’han dedicat diverses sessions i s’han fet dinàmiques per parlar sobre l’emoció primària de la por. 

Hem conclòs el curs fent un núvol molt especial en el qual hi hem respost diferents preguntes personals: 

Què et fa feliç i per què?
Què t’entristeix i a qui acudeixes quan estàs trista o trist?
Què vols ser de gran?
El millor record que tinguis al cap.
Adjectius que et defineixin.

Totes aquestes activitats ens han permès descobrir-nos una mica més i entrar dins de l’univers de les emocions i l’autoconeixement. 

No us perdeu les fotos que trobareu a la carpeta compartida del drive. 

Fins aviat!  … Llegeix més»

4t. Medi 3r trimestre

Hola de nou famílies, 

Durant aquest tercer i últim trimestre, l’alumnat de 4t ha après moltíssimes coses sobre la reproducció dels éssers vius. Han descobert que la funció de reproducció és essencial per tal de garantir la continuïtat de l’espècie. Així mateix, han après conceptes com vivípar, ovípar i ovovivípar, i reproducció sexual i asexual, entre d’altres. 

Finalment, l’alumnat es va agrupar per parelles i van concloure aquest tema fent una petita investigació sobre el seu ésser viu escollit. Feu un cop d’ull a les fotos que trobareu al drive compartit! … Llegeix més»