2n. Racons d’aprenentatge

Els nens i les nenes de segon ja han acabat la primera ronda de racons. Amb aquesta manera de fer els infants treballen els continguts de forma manipulativa i en petit grup, propiciant una major atenció i la possibilitat de l’aprenentatge entre iguals, ja que en algunes de les activitats proposades es poden ajudar entre ells. Són racons de lliure circulació i cada infant pot triar l’activitat a fer cada dia, escollint a quin nivell vol arribar, d’aquesta manera els motivem i encoratgem, intentant crear un esperit de superació al fer els diferents nivells proposats.

La intervenció de dos docents a l’aula facilita l’atenció a la diversitat  i  permet arribar als objectius a tots els alumnes.

Us presentem la graella amb les propostes d’aquesta ronda. Ja anireu veient que més endavant, totes les àrees curriculars formaran part d’aquesta metodologia.

RACÓ OBJECTIU
Operacions Practicar les operacions de suma, suma portant-ne i restes.
Gràfic de temperatura Iniciar als infants en l’elaboració d’un gràfic lineal.
Frases boges Treball de lectoescriptura.
Joc de l’oca i el parxís Comptatge i treball de valors pel seguiment de normes establertes.
Troba les diferencies Treball d’atenció i concentració a partir de diferents entreteniments.
Bingo fins el 99 Treballar la numeració fins el 99 i treball de valors pel seguiment de les normes d’un joc.
Fem puzzles i expliquem una història Treballar la motricitat fina i treball d’escriptura a partir d’una imatge.
Orientació i coordenades Treballar l’orientació en el pla a partir de diferents formats.
Endreçar frases Treball de lectoescriptura endreçant frases perquè tinguin sentit.
Grafisme de lletres Practicar la direccionalitat de la lletra lligada.
Veig veig de tardor Treball d’atenció i concentració