Els nens i les nenes de segon ja han acabat la primera ronda de racons. Amb aquesta manera de fer els infants treballen els continguts de forma manipulativa i en petit grup, propiciant una major atenció i la possibilitat de l’aprenentatge entre iguals, ja que en algunes de les activitats proposades es poden ajudar entre ells. Són racons de lliure circulació i cada infant pot triar l’activitat a fer cada dia, escollint a quin nivell vol arribar, d’aquesta manera els motivem i encoratgem, intentant crear un esperit de superació al fer els diferents nivells proposats.
La intervenció de dos docents a l’aula facilita l’atenció a la diversitat i permet arribar als objectius a tots els alumnes.
Us presentem la graella amb les propostes d’aquesta ronda. Ja anireu veient que més endavant, totes les àrees curriculars formaran part d’aquesta metodologia.
RACÓ | OBJECTIU |
Operacions | Practicar les operacions de suma, suma portant-ne i restes. |
Gràfic de temperatura | Iniciar als infants en l’elaboració d’un gràfic lineal. |
Frases boges | Treball de lectoescriptura. |
Joc de l’oca i el parxís | Comptatge i treball de valors pel seguiment de normes establertes. |
Troba les diferencies | Treball d’atenció i concentració a partir de diferents entreteniments. |
Bingo fins el 99 | Treballar la numeració fins el 99 i treball de valors pel seguiment de les normes d’un joc. |
Fem puzzles i expliquem una història | Treballar la motricitat fina i treball d’escriptura a partir d’una imatge. |
Orientació i coordenades | Treballar l’orientació en el pla a partir de diferents formats. |
Endreçar frases | Treball de lectoescriptura endreçant frases perquè tinguin sentit. |
Grafisme de lletres | Practicar la direccionalitat de la lletra lligada. |
Veig veig de tardor | Treball d’atenció i concentració |