1r. Tercera ronda de racons

Benvolgudes famílies,

Els nens i nenes de primer tornen a presentar-vos la tercera ronda de racons que han acabat. En aquesta ocasió ja s’han  introduït els Ipad’s i la lectura dels codis QR per tal de treballar amb la màxima diversitat d’eines i materials.

S’aprofiten  quatre sessions de matí  per  treballar en racons. Cada ronda consta de catorze racons que queden repartits entre els dos grups de primer. Quinzenalment ,aquests racons es canvien atenent als continguts que es volen  treballar i als objectius  plantejats.

La presentació d’aquests racons es fa sempre amb rotllana donat que estem convençuts de que és la dinàmica més apropiada per garantir l’atenció del gran grup i la possibilitat de veure’ns  tots plegats en cas de que hagi qualsevol dubte.

Amb la intenció de que sigueu sabedors dels racons que han treballat els vostres fills-es, us mostrem la graella explicativa.

RACÓ

OBJECTIU

Estadística del temps

Iniciar els alumnes en les nocions d’estadística.(Diagrama de barres)

Ipad’s

Iniciar als alumnes en la lectura dels codis QR i maneig dels Ipad’s per repassar continguts que estem treballant  a l´àrea de medi.

Nombres: Major/menor/igual

Practicar la comparació dels nombres per tal de consolidar el coneixement de la recta numèrica.

Les sumes

Resoldre diferents sumes amb l’ajut dels policubs  i familiaritzar-se amb l’algoritme de la suma vertical.

Escrivim a la pissarra

Avançar en el procés de lectoescriptura partint d’unes imatges donades.

Frases boges

Iniciar als alumnes en l’escriptura de frases senzilles.

Anterior-posterior

Consolidar la recta numèrica del 0-50

Patrons

Reproduir patrons donats atenent a les diferents situacions que es presenten.

Dictat mut

Practicar l’escriptura de paraules fent a posteriori l’autocorrecció.

La tardor

Consolidar el vocabulari treballat d’elements de la tardor

Tres en ratlla

Treballar la concentració i la capacitat d’observació  mitjançant el joc de tres en ratlla amb imatges.

Construccions

Reproduir diferents models de construccions per assolir nocions  espacials determinades.

Tangram

Identificar figures geomètriques senzilles  reproduint models donats i construint-ne de propis.

Enquadra

Aconseguir reproduir  patrons donats amb peces de diferents mides i colors que es poden situar en alçada.