Benvolgudes famílies,
Els nens i nenes de primer tornen a presentar-vos la tercera ronda de racons que han acabat. En aquesta ocasió ja s’han introduït els Ipad’s i la lectura dels codis QR per tal de treballar amb la màxima diversitat d’eines i materials.
S’aprofiten quatre sessions de matí per treballar en racons. Cada ronda consta de catorze racons que queden repartits entre els dos grups de primer. Quinzenalment ,aquests racons es canvien atenent als continguts que es volen treballar i als objectius plantejats.
La presentació d’aquests racons es fa sempre amb rotllana donat que estem convençuts de que és la dinàmica més apropiada per garantir l’atenció del gran grup i la possibilitat de veure’ns tots plegats en cas de que hagi qualsevol dubte.
Amb la intenció de que sigueu sabedors dels racons que han treballat els vostres fills-es, us mostrem la graella explicativa.
RACÓ |
OBJECTIU |
Estadística del temps |
Iniciar els alumnes en les nocions d’estadística.(Diagrama de barres) |
Ipad’s |
Iniciar als alumnes en la lectura dels codis QR i maneig dels Ipad’s per repassar continguts que estem treballant a l´àrea de medi. |
Nombres: Major/menor/igual |
Practicar la comparació dels nombres per tal de consolidar el coneixement de la recta numèrica. |
Les sumes |
Resoldre diferents sumes amb l’ajut dels policubs i familiaritzar-se amb l’algoritme de la suma vertical. |
Escrivim a la pissarra |
Avançar en el procés de lectoescriptura partint d’unes imatges donades. |
Frases boges |
Iniciar als alumnes en l’escriptura de frases senzilles. |
Anterior-posterior |
Consolidar la recta numèrica del 0-50
|
Patrons |
Reproduir patrons donats atenent a les diferents situacions que es presenten. |
Dictat mut |
Practicar l’escriptura de paraules fent a posteriori l’autocorrecció. |
La tardor |
Consolidar el vocabulari treballat d’elements de la tardor |
Tres en ratlla |
Treballar la concentració i la capacitat d’observació mitjançant el joc de tres en ratlla amb imatges. |
Construccions |
Reproduir diferents models de construccions per assolir nocions espacials determinades. |
Tangram |
Identificar figures geomètriques senzilles reproduint models donats i construint-ne de propis. |
Enquadra |
Aconseguir reproduir patrons donats amb peces de diferents mides i colors que es poden situar en alçada. |