4t. Jolikà i Una altra manera de viure

Hola famílies!

Durant aquest segon trimestre l’alumnat de 4t ha dedicat les estones de música a muntar un conjunt instrumental amb la cançó Jolika, per tal de treballar les semicorxeres. Primer vam aprendre la cançó, un cop apresa, vam llegir la partitura i poc a poc, vam començar a tocar-la amb el carilló. Per fer-ho ens hem ajudat entre nosaltres i un cop ja la teníem ben practicada, vam poder fer el conjunt instrumental amb els instruments de petita percussió que tenim a l’aula de música.

La marxa turca de Mozart també ens ha servit per practicar i interioritzar el ritme de les semicorxeres a través del nostre cos, ho hem fet amb percussió corporal i ens ho hem passat molt bé canviant el tempo de la música!

A més, com a part del projecte que estem fent de les meravelles naturals, hem hagut de crear una coreografia en petit grup integrant un element contaminant, dels que no ens agrada trobar-nos al mar, tot tenint en compte el que volíem expressar, la música i el moviment. Ens han quedat d’allò més bé! Després d’interpretar-les, la resta de la classe havia d’endevinar el que volíem explicar. Com a conclusió final, us podem dir, que si ens ho proposem, hi ha Una altra manera de viure…

Al DRIVE de 4t compartit trobareu vídeos de totes les activitats, us convidem a fer-hi un cop d’ull, segur que us agradaran!… Llegeix més»

3r. Edudansa

Hola famílies!

El passat divendres dia 1 d’abril, l’alumnat de 3r va participar en l’activitat “Edudansa” a la plaça Sant Ildefons junt amb altres nens i nenes de diferents escoles de la nostra ciutat, Cornellà. Després de dos anys, vam poder tornar a reunir-nos i passar un bonic matí on la música i la dansa van ser la protagonista. Primer vam fer una petita mostra de diferents danses. Nosaltres vam ballar la cançó “Think”, d’Aretha Franklin. Després, totes les escola vam ballar “la gallarda del pou”, la dansa tradicional de Cornellà.… Llegeix més»

1r. Sortida al CRAM (Centre de Recuperació d’Animals Marins)

Avui els alumnes de 1r hem anat de visita al CRAM, és un centre del Prat de Llobregat on s’encarreguen del rescat i la recuperació d’espècies marines amenaçades que arriben a les nostres costes. Concretament ens hem endinsat en el món de les tortugues marines.

Gràcies a la visita i a l’activitat que hem realitzat hem pogut descobrir com són les tortugues marines, quins tipus hi ha, què mengen, com neixen les seves cries i moltes curiositats més. També  hem pogut observar com es comporten quan arriben al CRAM, saber quina és la tasca que fan els veterinaris i què podem fer nosaltres per ajudar-les, començant per sensibilitzar-nos sobre la necessitat de conservar el medi marí.… Llegeix més»

1r B. Projecte Joan Miró. Sortida a la Fundació Miró

Els alumnes de 1r B hem fet una visita a la Fundació per poder veure directament les obres de l’artista triat per la nostra classe.

Hem escrit el nostre nom amb un abecedari inventat i hem buscat en les diferents obres de  Miró els símbols més representatius que ell feia servir.

Hem pogut veure diferents quadres, escultures, tapissos i sobreteixim… Aquestes obres tant diferents i senzilles que ell imaginava i creava amb diferents tècniques i materials que tenia al seu abast.

Esperem que us agradi!!!… Llegeix més»

1r A. Projecte Gaudí: Taller de trencadís

Els nens i nenes de la classe de Gaudí vam convertir-nos en aquest gran artista per un dia, fent un tastet i una primera aproximació al Trencadís.

Gràcies a la Marta, vam aprendre la tècnica del trencadís i seguint els seus passos i amb el material necessari, vam poder elaborar un mosaic per a cadascú de nosaltres. Tenim moltes ganes de que veieu el resultat final, perquè ens va quedar preciós!!… Llegeix més»

2n. Sortida al CRAM (Centre de Recuperació d’Animals Marins)

Els nens i nenes de 2n hem anat al CRAM del Prat del Llobregat per veure com es recuperen les tortugues ferides del nostre mar. Aquesta sortida ens ha agradat molt i ara ja podem dir que sabem el que s’ha de fer si ens trobem un animal marí ferit a la platja.

Hem conegut  la tortuga Massagran, la 4×4 i la Vaiana i altres tortugues que gràcies al CRAM s’han pogut curar i ara estan ben cuidades i contentes. També sabem els tipus de tortugues que hi ha  i les diferències que tenen entre elles.

Hem après molt!!!!… Llegeix més»

4t. Sortida a l’Estadi d’Atletisme

Benvolgudes famílies!

Ahir, l’alumnat de 4t de l’escola Martinet vam gaudir d’una jornada lúdic esportiva a l’estadi d’atletisme de Cornellà.

Vam realitzar diferents activitats específiques d’atletisme, com ara, el salt de llargada, un circuit d’agilitat amb tanques i relleus, el llançament amb vòrtex i el llançament de pes i els relleus llisos. A més a més, també vam fer altres activitats: vòlei, cross, els joc dels gatets al cau, la pilota asseguda i a arrencar cues.

La jornada va finalitzar amb una coreografia que vam ballar al ritme de la cançó “La festa infinita”.

Ens ho vam passar d’allò més bé fent totes les propostes!

Ja teniu disponibles les imatges al drive de l’escola. No us les perdeu!

Fins aviat!… Llegeix més»

Ei3. EL CONTE DE L’ELMER

A Ei3 hem descobert el conte de l’Elmer  de  David Mckee i ens agrada molt. Aquest Elefant de colors ens té ben atrapats i atrapades! Aquest conte ens ha servit per a poder treballar el valor de la diferència , el respecte i la tolerància, la diversitat i l’acceptació d’un mateix i dels altres.

A més, ens fet una activitat final molt divertida! … Llegeix més»

Xerrada sobre usos del mòbil, tabletes i xarxes socials en la infància i adolescència

Famílies,
La Comissió Escola de famílies del Martinet en col·laboració amb les Comissions de Coeducació de l’Escola i les Famílies dediquem la segona xerrada del curs a parlar de Coeducació, i serà el proper DIMECRES 06 D’ABRIL de 17 a 18:30h i serà PRESENCIAL,  parlarem concretament de:  
Coeducació / PANTALLES  enfocada a tota la… Llegeix més»

1r. Racons d’aprenentatge febrer-març

Benvolgudes famílies,

novament us fem arribar unes fotografies dels racons que hem fet darrerament i que han servit per continuar treballant de forma competencial els diferents continguts del curs amb aquests objectius:

Treballar l’orientació espacial mitjançant la reproducció de models donats, cerca d’imatges concretes en un espai,
Practicar l’algoritme de la suma.
Practicar la relació quantitats /símbols: més gran que, més petit que i les igualtats.
Treballar  la concentració i l’orientació espacial per buscar imatges en una làmina per fer tres en ratlla.
Situar  figures geomètriques per formar-ne d’altres més grans.
Fer una lectures comprensives per poder seguir instruccions que es demanen.
Treballar l’expressió escrita en diferents situacions i temàtica: animals vertebrats, carnaval, oficis,…

Esperem que gaudiu!… Llegeix més»

P3. RACONS D’APRENENTATGE DE MARÇ

Durant el mes de març EI3 hem estat acabant de descobrir i aprenent de l’hivern per tal de donar pas a la primavera. A través dels racons d’hivern, hem treballat diferents conceptes tant matemàtics, artístics, experimentals, de llengua, etc. A més, hem començat amb el treball del nostre nom i estem molt entusiasmats i entusiasmades.

Hem treballat molt i es nota que ens estem fent molt grans! Cada dia aprenem moltes coses de manera molt divertida i lúdica, experimentant i manipulant amb diferents elements.  Això fa que  estiguem molt motivats i motivades! … Llegeix més»

2n. English activities

Benvolgudes famílies, els vostres fills i filles han estat treballant diferent vocabulari en anglès. Han après el nom de molts animals i els llocs que ens trobem en una ciutat. L’ús del Kahoot i dels Ipad’s els ha ajudat a aconseguir aprendre tots aquests conceptes d’una manera divertida i competencial, cercant cadascú la informació que ha necessitat. També veureu com el treball en equip forma part de la nostra forma d’aprendre i com és de positiu l’aprenentatge entre iguals.

Aquestes fotos us mostraran la seva motivació i els seus resultats. Veureu quins planells de la ciutat han fet més complerts!!… Llegeix més»

2n. Sortida al Castell de Cornellà

L’Ajuntament de Cornellà ens ofereix, cada curs, unes sortides que resulten interessants. Dins d’aquestes propostes, els nens i nenes de segon hem visitat el Castell de Cornellà.
Tot junts hem conegut l’Adriana que va ser la dona que va viure en aquest indret i que ens ha acompanyat per totes les habitacions del Castell. També hem parat taula amb els aliments que es menjaven en aquella época i hem ballat una dansa típica de l’Edat Mitjana.
Els tres objectius que ens havíem marcat (aprendre costums antigues, conèixer monuments importants de la nostra ciutat i gaudir de la sortida) els considerem totalment assolits, és per això que recomanarem aquesta sortida als nostres companys que ara están fent P5.
Llegeix més»

2n. Algunes activitats del 2n trimestre: ipads, plàstica, medi, …

Som  dins el segon trimestre i aquestes són algunes de les activitats que  estem fent. Aquestes imatges fan un repàs  del mes de gener amb l’arribada del Tió i del regals dels Reis Mag. També podreu veure els treballs de plàstica que ens ocupen ara i la resta de continguts que estem aprenent amb noves tecnologies, sense oblidar la importància d’escriure, pensar i buscar idees claus per després prendre apunts.

Ens fem grans i cada cop som capaços de treballar més autònomament i amb equip.
Llegeix més»

4t. Dia de la Dona – 8M

Al llarg d’aquesta setmana, l’alumnat de 4t  hem dut a terme diferents activitats per celebrar el Dia Internacional de la Dona.

En gran grup, hem parlat i reflexionat sobre el paper de la dona al passat; en petits grups, hem descobert diferents dones del passat i les grans fites que van aconseguir i ho hem compartit a la resta de companyes i companys. Un cop fetes totes les exposicions, les hem situat en un gran mapa mundi al passadís, segons el seu lloc d’origen.  

A casa, també hem investigat sobre una dona del passat i hem compartit tota la informació! Ens va semblar d’allò més interessant!… Llegeix més»

4t. Visita àvies i avis residència Blau Almeda

Benvolgudes famílies!

Com ja sabeu, els i les alumnes de 4t estem immersos/es en el projecte intergeneracional Blau Almeda “Grans Vincles”. Per aquest motiu, el passat dia 10 de març, vam rebre una visita mooooolt especial a l’escola! Diferents àvies i avis de la residència ens van venir a veure per fer-nos arribar les revistes generades a través de l’app Famileo. Durant aquesta estona, ens vam presentar, vam estar conversant de diferents temes del passat i del present i els hi vam fer moltíssimes preguntes.

Ens va encantar poder compartir una estona amb elles i amb ells. Vam aprendre i gaudir moltíssim!

Va ser una jornada molt emotiva i enriquidora! No us perdeu les imatges que trobareu al drive de l’escola.

Fins aviat!… Llegeix més»

5è. Pedals al parc!

Bona tarda a tothom!

Aquesta setmana les nenes i nens de cinquè hem anat bici amunt i bici avall!

Hem visitat el parc de la Fontsanta i hem conegut el parc! Sabieu que hi ha un hort amb vinyes per a donar raïm a la gent que ho necessita? Súper!

També hem aprés a posar i treure la cadena de la bicicleta i hem fet diversos circuits amb bici! Ens ho hem passat genial!

Una abraçada!

Nenes i nens de 5è de Primària!… Llegeix més»

INFANTIL. LA VELLA QUARESMA HA ARRIBAT!

Dimecres a la tarda, ens vam acomiadar del Carnestoltes amb ball i música. Divendres, va arribar la Vella Quaresma i vam anar els nens i nenes d’Infantil a veure-la i llegir un missatge secret que ens havia deixat. A partir d’ara, cada divendres anirem  a treure-li una cama per a que, al final, pugui caminar. … Llegeix més»

1r. Els oficis. Què vull ser de gran? Escrivim a l’Ipad

Hola famílies

Com ja sabeu, per l´enquesta que us van fer els vostres fills i filles, estem treballant el tema dels oficis. Cada alumne ha pensat què li agradaria ser de gran i ho han escrit a l´Ipad. Aquí podreu comprovar que han pensat.

Esperem que us agradi.

Trobareu tota la relació de fotos a la carpeta compartida de 1r.

Fins aviat! … Llegeix més»

1r. Escrivim el nom amb la “llum negre”

La setmana passada els artistes de les classes de “Gaudí” i “Miro” vam fer una activitat molt divertida!
Després de quedar-nos a les fosques a una de les aules de l’escola, vam poder esbrinar com de la foscor emergia una llum plena de colors. Aquesta activitat ens va permetre descobrir els secrets de la llum negra i utilitzant materials fosforescents (cartolines, fulls, pintura, retoladors, post-it…) vam deixar volar la nostra imaginació tot creant cartells amb el nostre nom.

Ens van quedar molt originals i us convidem a veure’ls!… Llegeix més»

4t. Racons de català

Benvolgudes famílies,

durant aquest segon trimestre l’alumnat de 4t estem centrant els nostres esforços en repassar i reforçar l’accentuació dels diferents tipus de paraules amb l’ajuda de la ruleta d’accentuació, un racó que ens encanta! Un altre racó que ens agrada molt i amb el qual hi tenim la mà trencada, és el racó de les frases fetes, on primer practiquem i després interpretem a la nostra manera una de les frases fetes que hem treballat amb l’ajuda de l’Ipad i l’editor d’imatges. Amb el racó dels prefixos i sufixos estem ampliant el nostre vocabulari formant paraules derivades a partir d’una paraula arrel i  per últim, posem a prova la nostra comprensió lectora fent d’investigadors i investigadores de noticies; trobarem el què, el qui, el quan, el com, l’on i el per què de la noticia investigada? Segur que si! Serà bufar i fer ampolles!… Llegeix més»

4t. Racons de matemàtiques

Hola famílies!

Durant aquest trimestre l’alumnat de 4t hem estat treballant a racons de matemàtiques el perímetre i la superfície. Per fer-ho ens hem ajudat de diverses eines i materials manipulatius com son: els pentòminos, les cintes mètriques, el regle o l’Ipad. Amb l’ajuda d’aquests racons hem pogut comprovar i aprofundir aquests dos conceptes vivencialment. 

També hem estat treballant el tipus d’angles i de triangles amb els geoplans i practicant el càlcul mental i les divisions amb un joc molt divertit, el divi-matamosques! Ho voleu veure?… Llegeix més»

4t. Taller de ciència

Hola famílies!

Fa uns dies l’alumnat de 4t vam poder comprovar que no tot el que veiem, el que ens mostra el nostre cervell, és sempre fiable! El cervell te les seves pròpies regles de comportament i no sempre ens mostra l’estrictament “real”.

Va ser un taller molt interessant i divertit, on ens van sorprendre moltes de les coses que ens van explicar, a més de comprendre una mica més com funciona el nostre cervell, el gran desconegut!… Llegeix més»