“No n’hi ha prou amb acumular coneixement; cal ordenar-lo perquè esdevingui saviesa”.
Immanuel Kant
Aquest primer dimecres plegats, el grup CH, DE CHI, hem vist important tenir endreçades les idees de bon començament. Així que paper d’embalar al terra i a començar a situar i a ordenar tot el què hem viscut fins ara, com a comunitat, abans que la cosa se’ns compliqui.
Comencem pel nom del projecte, pot abraçar-se el món? algú ja ens explica que això és una bona metàfora! Posem altres sinònims per entendre’ns: cuidar, descobrir, respectar, protegir, aprofitar, valorar… tot el que tenim.
Apareix el concepte de camp semàntic, grup o conjunt de paraules que fan referència a un tema semblant, que poden agrupar-se sota un títol per unes característiques semblants. De la idea més petita i concreta (Vilanova del Camí) anem engrandint (comarca, província, comunitat autònoma, país, continent) fins arribar a parlar de la paraula territori. Aix!, recordem que les guerres sempre venen donades per qüestions de territori. Cal posar tants límits al món? ens preguntem.
Endreçar ens ajuda a descobrir com pensem, com relacionem tot el què ha anat passant i sobretot a establir acords, justificant la manera de connectar les experiències. Un punt de partida bàsic si no volem descarrilar entre tot el que viurem plegats, al llarg del curs!
Som Tintins, Petits Prínceps i alguna Matilda i tenim la sort de gaudir-ne plegats, d’ajudar-nos, d’explicar-nos i de fer-nos entendre com pensem uns i altres, per buscar una manera que endreci el pensament comú del grup. Així anem prenent consciència dels propis processos cognitius, aspecte que s’alinea amb la idea d’autoregulació de l’aprenentatge.
Ens agrada compartir el què sabem, llegim i descobrim. Avui l’Adriana ens ha llegit una mica més sobre la Jane Godall, el seu llibre de lectura matinal que l’ha connectat amb el vídeo sobre la impressionant abraçada que vàrem veure plegats al gimnàs. Sabíeu que és possible abraçar un ximpanzé? Jane Godall ho va poder fer. Veurem com nosaltres anem abraçant el món…
Encara no sabem ben bé el per què del nom del nostre grup. Ens queden moltes descobertes i emocions per viure pegats. De mentre, és temps d’endreça i d’ordre perquè el vent d’aquesta setmana no s’ho emporti!



Comentaris recents