Tancament dels centres: beques menjador, preinscripció i tasques a casa

El Departament d’Educació ha emès un comunicat informant que tot i el tancament de les escoles, els Departaments d’Educació i de Treball, Afers Socials i Famílies garanteixen els ajuts de menjador a l’alumnat beneficiari de les beques. Els departaments estan acabant d’ultimar l’operatiu i properament concretaran les instruccions definitives.

Pel que fa al procés de preinscripció i matrícula, el Departament ha decidit ajornar-lo per a garantir un adequat desenvolupament del mateix i resta pendent la publicació del nou calendari. Malgrat no poder realitzar la jornada de portes obertes prevista pel dimecres 18 de març, les famílies interessades en conèixer una mica millor l’escola Colors, podeu veure un vídeo de presentació aquí.

En referència a les activitats educatives per l’àmbit familiar, des de les aules es van acordar les tasques que l’alumnat pogués realitzar a casa, però l’equip de mestres continua treballant per oferir altres propostes concretes complementàries per a cada nivell, que es comunicaran a les famílies properament. Es recomana als infants gaudir d’estones de lectura, de jocs de taula en família, de col·laborar en les tasques de la llar, de fer trencaclosques, de disfressar-se i fer representacions teatrals, de realitzar activitats plàstiques… posar en marxa la imaginació i la creativitat dels infants, i potenciar la seva responsabilitat i autonomia ajudarà a treure profit de les hores a la llar. A la web Edu365 es facilita un gran recull d’activitats online per als nens i les nenes d’educació infantil i primària, organitzades per àrees, i a la pàgina Edu3 hi ha gran varietat de vídeos educatius sobre diverses temàtiques molt interessants. Podeu llegir les orientacions que el Departament dóna a les escoles amb propostes generals d’activitats que es poden fer a casa.

Recordeu que els canals de comunicació amb l’escola resten a disposició de la comunitat: per a qualsevol dubte o aclariment les famílies podeu contactar-hi a través del correu electrònic a8066413@xtec.cat. Podeu seguir també la web i el compte de Twitter. Més informació d’interès actualitzada es pot trobar als comptes de Twitter del Departament d’Educació, Departament de Salut, Generalitat de Catalunya, Protecció Civil i l’Ajuntament de Les Franqueses.