Pla d’obertura de centres educatius

El passat dimecres 20 de maig, el Conseller d’Educació va presentar en roda de premsa el pla d’obertura de centres educatius per a finals d’aquest curs. Podeu llegir aquí el comunicat complet.

El curs finalitzarà el 19 de juny tal com estava previst, i de manera telemàtica. Però en la fase 2 de desescalada del confinament, es preveu l’obertura de les escoles per a que es pugui atendre a una part de l’alumnat en casos molt determinats, de manera voluntària i complint unes condicions molt concretes:

– Acció educativa presencial per a nens i nenes que acaben l’etapa (6è), en grups de com a màxim 13 alumnes.

– Atenció tutorial personalitzada i/o en grups reduïts d’alumnes en qualsevol curs o nivell de 1r a 5è quan sigui necessari i de manera puntual i programada (dia i hores concretes amb cita prèvia).

– Acollida d’alumnat de 3 a 6 anys que la família no pugui flexibilitzar el treball presencial.

Cada escola ha d’elaborar un pla específic d’obertura propi recollint les condicions, mesures i actuacions a realitzar. Per ajustar aquest pla als recursos disponibles al centre (humans i materials) l’escola ha de recollir informació sobre circumstàncies específiques de l’alumnat d’educació infantil i de final d’etapa. Per tant, les famílies de P3, P4, P5 i 6è rebreu per correu electrònic un formulari que haureu de contestar no més tard de dilluns 1 de juny.

Un cop elaborat, el Pla Específic d’Obertura de l’Escola Colors es farà públic per a coneixement de la comunitat a través dels canals habituals (Consell Escolar, AFA, delegats i delegades, correu electrònic de les famílies, pàgina web…).

La normativa publicada pel Departament d’Educació pel Departament d’Educació estableix que aquest pla específic d’obertura “s’haurà de portar a terme amb els recursos disponibles identificats i ha de fer possible la continuïtat de l’acció telemàtica, tal i com s’està portant a terme, fins al final del curs“.

A partir de dilluns podrem oferir informació més detallada, però en aquesta infografia podeu veure un resum i de manera molt clara el que preveu la normativa del Departament d’Educació.