Inauguració pintura mural – Projecte El pati que volem

Avui divendres 24 de maig ha tingut lloc la inauguració de la pintura mural realitzada al pati de l’escola, i ha comptat amb la presència de tots els infants i mestres de l’escola Colors, del personal de manteniment, del regidor i tècnics d’Educació de l’Ajuntament de Les Franqueses i de membres de l’AFA com a representants de les famílies.

La directora de l’escola ha presentat l’acte, acompanyada dels i les alumnes de 6è, que han explicat el projecte que han desenvolupat des del curs anterior i que ha culminat amb el disseny i la realització de la pintura mural. Han explicat que aquesta obra artística recull de manera simbòlica els valors i els trets que identifiquen la comunitat de l’escola Colors: empatia, respecte, diversitat (de creences, d’origen, d’identitat sexual i de gènere) i inclusió, entre d’altres. La realització de la pintura mural ha estat acompanyada per l’artista urbana Maga i ha estat possible gràcies al finançament del Programa PMOE-PROA+.

Aquesta actuació s’emmarca dins del projecte “El pati que volem” que es va iniciar el curs 23-24, on tots els grups d’Infantil i Primària van fer propostes per a millorar els espais de pati de l’escola. A partir de les idees dels infants, i amb la col·laboració de l’AFA i de l’Ajuntament de Les Franqueses, que han participat coordinant i subvencionant diverses de les actuacions, ja s’han plantat arbres per aconseguir la naturalització de l’espai i zones d’ombra en un futur, s’ha instal·lat un hotel d’insectes, un trenet i una cuineta al pati d’educació infantil, una estructura àgora de fusta al pati de Primària, baguls amb material de jocs, un sofà i taules per a l’espai tranquil, s’ha engegat el “bibliopati” i s’han col·locat dos tendals de grans dimensions que ajudaran a protegir-se de les altes temperatures. Properament està prevista la instal·lació d’una pista de petanca i la retolació dels arbres amb les seves fitxes tècniques, i restaran pendent algunes altres com la instal·lació d’una estructura de joc al pati dels grans.