DENIP 2019

Durant els mesos de desembre i gener tots els nens i nenes de l’escola, especialment els d’Educació Primària, han treballat la celebració del Dia Escolar de la No-Violència i la Pau (DENIP). Enguany el tema escollit ha estat Espais protegits de no-violència. Han reflexionat plegats sobre la importància que té, per l’educació en la no-violència i la pau, crear i participar d’espais tranquils en els que tots i totes gaudeixin d’estar junts debatint, dialogant, jugant, compartint… Les accions quotidianes que fan a l’escola els uns pels altres constitueixen exemple diari de l’esforç col·lectiu per mantenir la pau entre les persones.

Per aquest motiu i com a cloenda d’aquest treball, durant tot el dia 30 de gener es van realitzar diferents activitats on els/les alumnes van ser els responsables de crear i gestionar aquests espais protegits de no-violència. Els nens i nenes de 6è van preparar espais per als seus companys i companyes més petits amb explicació de contes i faules, activitats plàstiques, i debats convidant a la reflexió.

A la tarda, en assemblea, van llegir el Manifest per la Pau elaborat per ells mateixos, i es va reconèixer als nens i nenes escollits pels seus companys i companyes com a persones que defensen i representen els valors que contribueixen a la pau. A l’acabar, es van reunir al voltant de l’olivera de l’escola i al vestíbul per penjar les Etiquetes de la pau i els Somnis per la pau com a actes de germanor.

Aquí podeu veure fotografies de la jornada.