Consell de Representants d’Infants i Assemblea General

Avui dimarts a la tarda, tots els infants de Primària i les mestres s’han reunit al pati de l’escola per a celebrar la segona Assemblea General del curs 21-22. En aquesta ocasió, s’ha presentat a tots els delegats i delegades, secretaris i secretàries, que van ser escollits democràticament pels companys i companyes de cada classe. Han explicat que el passat 10 de desembre van assistir a la constitució del Consell de Representants d’Infants de l’escola Colors del curs 21-22 amb l’equip directiu, on van traslladar propostes i inquietuds que els grups havien exposat a les aules.

També s’han presentat els delegats de Violència Zero. Els nens i nenes han esbrinat el significat de l’expressió “violència 0” i han explicat diverses situacions on identifiquen diferents tipus de violència. Han aportat reflexions i propostes per a treballar pel clima de respecte i tranquil·litat que tothom desitja.

S’ha expressat de manera clara que com a infants tenen dret a viure en pau, a ser protegits, a ser alimentats, a tenir un lloc on viure i a rebre atenció mèdica en cas de posar-se malalts; ningú els ha de discriminar per motius de raça, de color, de sexe, de llengua, de religió o d’opinió política; tenen dret a rebre una educació per a esdevenir ciutadans responsables amb la societat en la que viuen; tenen dret a jugar, a descansar, i a no ser víctimes de maltractaments físics o psicològics; tenen dret a que els seus cossos siguin respectats i tenen dret a expressar les seves idees. Les accions en contra d’aquests principis, quan algú fa ús de la força o del poder per fer mal o fer sentir malament, constitueixen actes de violència.

S’ha exposat la necessitat de buscar persones de confiança a qui puguin demanar ajuda en cas d’identificar casos de violència, ja sigui els delegats de Violència 0, les tutores, altres mestres o les persones de pau de cada classe. L’escola ha de ser un lloc on tothom se senti segur, on es garanteixi el dret a la intimitat i hi hagi un bon tracte entre tots els membres de la comunitat.

Finalment, s’ha convidat a seguir reflexionant a les aules i fent propostes a les tutories per treballar amb l’objectiu Violència zero i s’ha desitjat un bon final de trimestre a tothom.