Reunió Consell de Representant d’Infants (1-12-23)

A la primera reunió del Consell de Representants d’Infants d’aquest curs, on eren presents l’equip directiu i els delegats, delegades, secretaris i secretàries de cada grup, s’han tractat els punts de l’ordre del dia i s’han pres els acords següents:

  • Revisar els horaris, el material, l’ús i gestió del bagul esportiu.
  • Parlar a les aules de 5è i 6è sobre la manera de gestionar el bagul (normes i necessitats).
  • Instal·lar un bagul per pales i galledes al costat del sorral.
  • Escollir el càrrec de responsable de les llums als cursos que no el tenen establert (1r, 3r i 6è).
  • Triar el delegat o delegada de Violència 0 a 6è, que es presentarà a l’Assemblea General del 1r trimestre.
  • Elaborar cartells amb mesures per fer un bon ús de l’aigua, a partir de la visita de l’alumnat de 4t de la ESO que vindran a explicar un projecte que estan fent amb Mans Unides.
  • Instal·lar galledes a l’espai de l’hort per recollir aigua pel reg (grup de 3r).
  • Recordar als grups la cura dels espais (lavabos, patis…).
  • Per part de l’equip directiu, fer la proposta a les classes per valorar com estem fent el reciclatge a l’escola.
  • Supervisar com es desenvolupa l’estona d’esbarjo a la pista (comissió del menjador).

Us convidem a comentar els acords a les assemblees d’aula i afegir a comentaris les vostres aportacions.

6 comentaris

  1. La classe de 3r Els/Les ecologistes

    Hem llegit i parlat sobre els acords que es van tractar a la primera reunió del Consell de Representants.
    Pel que fa a la revisió dels horaris, el material, l’ús i gestió del bagul esportiu valorem que hi ha nens i nenes d’altres cursos que juguen a futbol i handbol al gimnàs quan no els hi toca. Sobretot, els nens encarregats de gestionar el bagul es posen a jugar i fer un mal ús del material.

    L’acord “Escollir el càrrec de responsable de les llums als cursos que no el tenen establert (1r, 3r i 6è)”, nosaltres com a grup ja tenim el càrrec de l’ordre i el tenim molt present el tema de tancar les llums.

    L’acord “Recordar als grups la cura dels espais (lavabos, patis…). Caldrà recordar a les tutories que els lavabos no es juga (tocar i parar, polis i lladres, fer i amagar) perquè molesten i volem un espai d’intimitat i tranquil. En les sessions d’art que tothom neteja el material als lavabos hauran d’intentar deixar l’aixeta el més net possible. Recordar també no llençar els papers dels esmorzars a terra.

    Recordar a totes les tutories la recollida de carmanyoles, ampolles d’aigua i fins i tot, roba (jaquetes, dessuadores, bosses d’esmorzar…). Últimament, trobem el pati molta brutícia dels esmorzars. Caldria fer consciència des de les aules.

  2. Classe de 6è. ELS BIÒLEGS I BIÒLOGUES

    Després de llegir els acords i els comentaris dels nostres companys i companyes volem compartir el següent:
    – És cert que el bagul no acaba de funcionar del tot bé. Necessitaríem tenir penjat el cartell amb el material que li toca a cada grup (tot i que cada grup hauria de sortir de la seva aula sabent què li toca). S’hauria de treballar a les tutories que no poden entrar al gimnàs a l’hora del pati, així com fer una mica de fila/ordre per la recollida del material. Per saber qui s’ha endut el material no tenim la llista per apuntar-ho i tenir-ho ben controlat.
    – Necessitem que els mestres decideixin si l’estona de bagul que no ve ningú a demanar ni a tornar, els encarregats del bagul poden sortir al pati a jugar i tancar l’espai, o podem jugar dins del gimnàs.
    – Ens sembla molt pràctic poder posar el bagul per les pales i galledes davant del sorral, tot i que els encarregats de bagul no ens faríem càrrec.

    – Pel que fa als lavabos pensem que entre tots hauríem de fer un ús adequat dels lavabos, mantenir-los nets. Els infants de 6è es comprometen a fer un bon ús i supervisar que tothom ho faci bé.

    – Ja tenim representant de Violència 0.

    – El grup de 6è encara està pendent de triar un encarregat per apagar les llums. Ho tenim present.

    ALUMNAT DE 6è

  3. Classe de 4t.

    Hem llegit els acords de la primera reunió del consell de representants.

    – Ens sembla molt necessari i adient posar les pales i les galledes al costat del sorral.

    – Pel que fa al delegat o delegada violència 0, ens agrada molt que hi hagi aquesta figura, ja que si algú s’enfada el/la podem anar a buscar i ens pot ajudar a gestionar el conflicte.

    -Pel que fa als lavabos hem parlat a l’aula sobre ser més conscients que hem de tenir cura entre tots i totes d’aquest espai i fer un bon ús ja que de vegades ens trobem el terra mullat, paper brut…. Del pati també s’ha de fer un ús més conscient perquè de vegades hi ha papers al terra.

    -També hem estat pensant idees pels cartells per fer un bon ús de l’aigua com: tot amb mesura, l’aigua és un bé escàs…

    La classe de les glaceres.

  4. Classe de 5è-Les oceanògrafes i els oceanògrafs

    A la classe de 5è hem estat comentant els diferents punts tractats al Consell d’Infants i considerem que:

    – Tal com han comentat els nostres companys de 6è, caldria penjar les llistes dels alumnes per a poder apuntar quin material s’emporten, igual que penjar l’horari de quina activitat toca a cada nivell segons el dia de la setmana.

    – Cal parlar de la gestió del bagul amb l’alumnat de 5è i 6è de cara al 2n trimestre.

    – Ens sembla correcte posar galledes i pales al sorral.

    – L’alumnat de 5è ens comprometem a mantenir net i tenir cura dels espais de l’escola (lavabos, pati…).

  5. generacio 2017

    A la classe de 1r, primer de tot vam escoltar la informació transmesa pels nostres representants, el qual van assistir a la primera reunió del consell de delegats de l’escola. Un cop traspassada la informació, vam parlar, opinar i vam arribar a uns acords respecte a alguns dels diferents temes tractats. Ens vam comprometre a:

    – Tenir cura del material de l’estona d’esbarjo i a mantenir l’espai net i amb condicions.

    – Fer ús del bagul respectant les normes i necessitats.

    També vam acordar el nostre responsable de llums i ens va agradar molt la idea del nou bagul amb galledes i pales al costat del sorral, l’aprofitarem.

    CLASSE DELS TAURONS MARTELL

  6. La classe de 2n - Les Tortugues Marines-

    Els alumnes de la classe de segon vam reflexionar sobre els punts tractats al Consell d’Infants de l’escola.

    – Els infants, usuaris del menjador, creuen que hi ha poques pilotes i material de joc a l’estona del migdia per jugar a la pista. Caldria fer una compra de material.

    – Valorem la importància de mantenir nets els lavabos i cal la col·laboració de tots i totes.

    – Els delegats ens van transmetre que s’està valorant què fer a l’espai (la part que dóna a la ronda) del pati d’infantil. Després de molt debatre van sorgir dues propostes que creiem que poden ser interessants:
    1- Fer un espai tranquil, semblant al del pati de primària.
    2- Crear un circuit de psicomotricitat fixe.

    -Som conscients de la importància de fer un bon ús del material del bagul.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>