Llençar la pedra i amagar el CO₂

Durant la setmana de la Ciència i una mica més…, l’alumnat de 5è ha treballat en un projecte de ciència ciutadana molt engrescador.

Des de l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) ens han fet arribar un material experimental que absorveix el CO₂ en diversos entorns i  els nens i nenes han estat protagonistes d’una recerca conjunta amb ICN2.

Han estudiat aquest materialLightNET. Es un material experimental de nova creació, semblant al guix que captura el diòxid de carboni (CO₂) de l’atmosfera i podria ser part de la solució al repte de l’escalfament global.
    L’experiment va començar just
    abans de la Setmana de la Ciència encapçalada per la FCRi i els resultats es van recollir online dues setmanes més tard.

Participant en aquest projecte ens hem proposat com a objectius:

• Identificar materials absorbents de CO₂.
    • Seguir un protocol experimental per obtenir dades.
    • Crear i interpretar gràfiques per seguir un experiment al llarg del temps.
    • Interpretar les dades obtingudes.
    • Conscienciar-se sobre les accions necessàries per disminuir la quantitat de CO₂ a l’atmosfera.

L’alumnat ha après que:

• El CO₂ és un gas que s’està acumulant a l’atmosfera.
    • L’acumulació de CO₂, principalment per l’acció humana, està produint i accelerant el canvi climàtic.
    • Una de les solucions a aquest increment implica «capturar» el CO₂.
    • Hi ha materials que absorbeixen CO₂.
    • La ciència és una activitat viva.
    • Tothom pot fer ciència i participar en projectes científics reals.

Aquí us deixem algunes fotos: