CONSTRUÏM LA FLASSADA DE PARAULES DE 1R.

Avui hem escoltat el conte “Les dues mantes” de l’autora Irena Kobald. Tracta d’una nena anomenada Roda, que viu en un país d’on ha de marxar per la guerra. Arriba a un nou país estrany, tan estrany que se sent perduda. La gent era estranya, el menjar era estrany i especialment les paraules eren estranyes, no les entenia.

Quan estava a casa s’embolicava amb una manta de paraules i de sons que li eren familiars. Però de mica en mica, gràcies a una nova amiga, la Roda va anar teixint una flassada amb paraules del nou país. I amb el temps aquestes paraules van començar a ser familiars per a ella i va aconseguir dues mantes amb paraules dels dos països.

Nosaltres hem fet com la Roda, hem construït una manta amb paraules. Hem posat les paraules boniques que ens portaríem a un altre país si haguéssim de marxar.

Aquesta flassada no està acabada, perquè cada dia aprenem paraules noves per enriquir la nostra parla. A més hem afegit paraules d’altres països, ja que a l’escola conviuen moltes cultures.

A la tarda la Blanca ens ha portat un llibre on sortien dues paraules noves “becaina” i “empaitar” les hem afegit a la nostra manta i també hem decidit que cada dia apuntarem paraules noves en un full per anar fent créixer la flassada de primer.