Tallers d’Educació Infantil

Hem començat els Tallers a Infantil!!

A l’Escola pensem que els Tallers són una metodologia molt interessants ja que:

• Afavoreix la interrelació dels infants del mateix cicle que d’una altra manera difícilment es relacionarien; ja que sovint es centren en els companys i en les companyes de la classe. Els infants més petits surten de la seva aula per descobrir-ne d’altres, a altres mestres i per moure’s pels espais diferents del centre escolar amb la expectació que comporta viure situacions noves i, així, anar adquirint seguretat i autonomia personal.
  • Canvien els rols familiars: els infants que no tenen germans es troben que han de cooperar amb els altres per realitzar les activitats, els petits de casa esconverteixen en els grans que han d’ajudar en les tasques i el que és el gran de casa seva, resulta ser el més petit de tots i es troba recolzat per la resta dels infants del grup. S’estableixen nous rols i noves sensacions entre ells i vers els mestres, que els ajudaran a desenvolupar noves estratègies de relació i cooperació.
  • Faciliten que els infants puguin compartir les seves estratègies de pensament que els ajudaran a trobar solucions als problemes i a avançar en les seves habilitats de coneixement.
  • Fomentem la cooperació entre infants de les diverses edats permeten atendre millor els diferents ritmes d’aprenentatge, la diversitat d’interessos i faciliten l’autonomia amb l’assoliment progressiu de seguretat afectiva i dels objectius curriculars establerts.
  • Potencien experiències emocionals que ajuden a créixer descobrint l’empatia, la solidaritat i la tolerància.

En aquestes sessions només hi participem P4 i P5, però aviat s’afegiran els P3.