Fem Robòtica a 6è

Durant aquest tercer trimestre l’alumnat de 6è farà pràctiques de robòtica amb el material que van aprendre a fer servir els companys de 5è per participar a la First Lego League.

Es tracta de donar-li a un robot unes consignes per a que arribi a fer unes missions tals com moure un contenidor d’aigua, treure aigua d’una font, col·locar un trípode en una zona determinada, fer caure gotes de pluja… Tot això, amb peces de Lego, no amb aigua real.

Primer, connectem el robot a l’ordinador.  Després, s’elabora el conjunt d’ordres que ha de realitzar el robot per dur a terme la missió.  Les accions són avançar, girar, aixecar un braç, tirar enrere… I per últim, quan ja tenim les ordres guardades al robot comprovem que allò que li hem dit serveix per fer la missió.  Si comprovem que el robot no realitza l’acció correctament tornem a l’ordinador, rectifiquem ordres i tornem a provar.  Així una i altra vegada fins aconseguir realitzar el màxim nombre de missions possibles.

De moment hem fet un parell de sessions, però els alumnes estan prou engrescats i és quelcom que els agrada molt.

Continuarem pujant fotos i algun vídeo si podem!