EL MURAL DE L’HIVERN, P-5

Les nenes i nens de P5 estem preparant un mural per guarnir el passadís de l’Escola.

Per fer-ho, hem triat un poema que es diu: “Poema d’hivern”.

Abans de confegir el mural hem fet la lectura del poema mitjançant l’estratègia de la lectura guiada. Amb els següents objectius:

-Aplicar estratègies per escoltar, mirar i llegir i per comprendre el poema.

– Analitzar el lèxic del text, reconèixer i llegir les paraules conegudes i aprendre’n de noves usant les habilitats de descodificació.

– Familiaritzar-se amb el text poètic.

– Tenir curiositat i gaudir aplicant estratègies de lectura.

Primer projectem el poema sencer a la PDI. Observem l’estructura del text per veure que no es tracta d’un conte i arribem a la conclusió que és un poema. Com el de la Joana Raspall, que tenim penjat a classe. Té la mateixa forma.

Observem la imatge que acompanya al text i fem hipòtesis respecte de què parlarà el poema.

Ràpidament deduïm que es tracta d’un poema d’hivern, el dibuix ens ha donat moltes pistes. Escrivim paraules relacionades amb l’hivern a la pissarra, en sabem moltes perquè hem parlat de les estacions.

Després comencem a llegir el poema vers per vers i descobrim que al poema hi surten algunes de les paraules que havíem escrit a la pissarra. També mirem si les havíem escrit bé i les corregim.

Anem descobrint moltes coses, aprenem paraules noves, observem que dos versos acaben igual i rimen, igual que quan fèiem rodolins.

Un cop hem llegit el poema, fem una tasca d’escriptura. Per parelles escrivim els versos en tires de cartolina.

En una tercera sessió hem d’enganxar el poema al mural, però totes les frases estan barrejades. L’hem d’endreçar. Aleshores tornem a posar el poema a la pissarra i llegim cada vers. Cada nen o nena té un dels versos i quan el llegim el porta i el col·loca. Abans de fer això, cada infant llegeix detingudament  la seva cartolina, per tal de no equivocar-nos i que el poema quedi en ordre.

Ara que ja el tenim escrit, hem de pensar que és el que volem representar del poema, quines il·lustracions ens agradaria que sortissin. Fem l’esbós i properament el confegirem.

Cliqueu aquesta imatge per veure les fotos: