L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades per l’alumnat de cinquè que fan de padrins/nes de lectura a l’alumnat de P5 que fan de fillols/les. El fet de ser padrí/na de lectura representa que l’alumne adquireix el compromís principal de vetllar per l’aprenentatge lector del seu fillol/la. L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir.
Amb aquesta activitat el que pretenem és:
- Potenciar els aprenentatges per part de tots els participants (padrins/nes i fillols/les ).
- Crear contextos significatius d’aprenentatge (llegeixo perquè algú m’entengui, llegeixo per algú que li interessa escoltar-me ).
- Establir lligams afectius entre padrins i fillols al voltant de la lectura.
- Generar una experiència positiva i plaent de lectura.
- Millorar els coneixements, les actituds i els valors individuals.
- Millorar la convivència dins el centre ja que es treballa de forma cooperatiu.
Ens vam trobar els 4 grups per veure’ns tothom, parlar de com és fa l’apadrinament, aclarir dubtes i presentar-se padrins/nes i fillols/les. La següent sessió, ja dividits en 6 grups, va començar pròpiament l’activitat.