Sabeu on neixen els contes? Una tarda amb la Mercè Arànega

Ahir dimecres, a la biblioteca extraescolar, vam poder gaudir d’una estona molt agradable en companyia de la il·lustradora i escriptora Mercè Arànega.
La Mercè, no solament ens ha ensenyat com dibuixa, sinó que ens ha demostrat com es crea un personatge. Ens ha fet adonar que, de vegades, a partir d’un dibuix podem anar creant un personatge que ens durà a imaginar tota una història. I, de fet, és el que ens ha anat suggerint a partir de tres coses ben senzilles: un bolet, una pera i un llapis que, amb la màgia de les seves mans, s’han anat transformant en personatges d’unes històries sorprenents. Sense adonar-nos-en, les històries anaven creixent, mentre els personatges dibuixats esdevenien més singulars i extravagants: un bolet vestit de fada, una pera pirata, un llapis pallasso… i unes cartes d’amor que ens han fet imaginar possibles aventures entre uns i altres.
I la Mercè ens ha explicat que així neixen els contes. Pensant, imaginant… neixen a dins del nostre cap i prenen vida a mesura que escrivim i dibuixem allò que hem pensat.
La Mercè, ens ha regalat els seus dibuixos per a la biblioteca i ens ha animat a pintar-los i a escriure les històries que el nostre cap, de ben segur, ja ha començat a imaginar.
I, a més, la il·lustradora no ha vingut sola. Ens ha portat un conillet amic seu que ens ha fet riure i ha arrencat més d’un aplaudiment del públic assistent. I… sorprenentment, ens ha deixat conèixer també un mosquit molt especial. Aquest mosquit ens ha fet un petó i… ens ha passat una cosa que no us imaginaríeu mai! Una cosa molt bonica i extraordinària!
Potser li demanarem a la Mercè que ens deixi el seu mosquit per uns quants dies i que pugui fer un petonet a tots els nens de l’escola. Si veniu a la biblioteca…potser us el trobareu i podreu descobrir què fa aquest mosquit tan eixerit!
Així, doncs, li donem les gràcies a la Mercè que, a més, ens ha regalat un llibre, i esperem que ben aviat ens torni a visitar, perquè hem gaudit moltíssim de la seva gran professionalitat i, sobretot, del seu tarannà dolç i entranyable que ha fet que petits i grans hàgim estat embadalits escoltant les seves paraules i fent dibuixos  amb un llapis màgic!
Desitgem, Mercè, que les teves mans no deixin mai de fer màgia!!
Escrit per Anna Sanegre Sorribas