Procés de preinscripció en línia

El punt més important de l’admissió d’un infant o adolescent a un centre educatiu és el tràmit de la preinscripció, que enguany s’ha de presentar entre el 15 i el 24 de març per a les etapes d’Infantil i Primària i entre el 17 i el 24 de març per a l’ESO.

A la pàgina web Preinscripció Catalunya del Departament d’Educació trobareu tota la informació sobre el procediment de preinscripció, documentació i criteris de prioritat, així com la resolució de possibles dubtes sobre aquest procés i de la matrícula. També podeu consultar aquesta senzilla guia elaborada pel Departament d’Educació.

1. Presentació de la sol·licitud de preinscripció

Aquest any, la sol·licitud de preinscripció només es pot emplenar i presentar en línia amb un ordinador, tauleta o mòbil amb connexió a internet a través de la web preinscripcio.gencat.cat, però es pot tramitar seguint dos mètodes que us expliquem a continuació.

a) Procediment electrònic (amb certificat digital)

Aquest és el procediment més segur, ja que cal que el pare, mare o tutor/a tramiti la sol·licitud a través d’una identificació digital (idCat MòbilCl@veT-Cat o DNI electrònic). Si no disposeu de cap identificació digital, us recomanem que obtingueu l‘idCAT Mòbil de manera fàcil i gratuïta a la web idecatmobil.seu.cat.

b) Procediment en suport informàtic (sense certificat digital)

Si no disposeu de cap tipus de certificat digital, podeu presentar la sol·licitud en suport informàtic, en què caldrà que hi adjunteu escanejada la documentació identificativa (DNI, NIE o passaport) de la persona sol·licitant i el Llibre de Família per motius de seguretat.

2. Documentació a adjuntar a la sol·licitud 📄

A continuació us detallem la documentació que s’ha d’adjuntar (es pot adjuntar escanejada, fotografiada o en arxiu PDF) a l’hora de fer la sol·licitud de preinscripció:

• Infants que han de començar P3 o que mai han estat escolaritzats a Catalunya: Llibre de Família (o altres documents relatius de filiació).
  • Només si heu presentat la sol·licitud en suport informàtic (sense certificat digital)DNI, NIE o passaport de la persona sol·licitant (pare, mare o tutor/a) i el Llibre de Família per motius de seguretat.
Per acreditar criteris que donen punts, per als dos tipus de sol·licituds:
  • Contracte laboralcertificat d’empresa o declaració censal d’alta (autònoms) si voleu acreditar la proximitat entre el lloc de treball i el centre educatiu, si aquesta és l’opció de proximitat que heu escollit.
  • Document de la Renda Garantida de Ciutadania, si en disposeu i ho voleu acreditar.

No cal presentar cap tipus de documentació si voleu acreditar que ja hi ha germans escolaritzats al mateix centre, si voleu acreditar la proximitat del domicili amb el centre educatiu, si voleu acreditar que un membre de la família té una discapacitat igual o superior al 33% o si sou Família Nombrosa. En aquests casos no cal presentar cap documentació perquè l’Administració, internament, ja en comprova les dades amb el registre oficial.

3. Finalització de la presentació de la preinscripció 📩

Un cop tramitada correctament la sol·licitud i adjuntada la documentació necessària, rebreu un resguard de la preinscripció al correu electrònic que hagueu indicat. Reviseu que la documentació s’ha validat correctament i guardeu-vos el resguard.

No heu d’enviar cap tipus de documentació a l’escola, si no se us demana explícitament.

4. Un cop presentada la sol·licitud

Amb el codi de la sol·licitud (indicat en el resguard) i el DNI/NIE/Passaport de la persona sol·licitant podeu fer modificacions de la documentació acreditativa o afegir-ne de nova fins el 26 de març. També podreu consultar el vostre resultat provisional i definitiu quan aquests es publiquin.

Podeu consultar la guia del Departament d’Educació amb tota l’explicació de de la Preinscripció:

Guia Preinscripció by Escola Can Serra on Scribd