El museus més petit del món

Al llarg d’aquest trimestre els infants de 1r han dut a terme el projecte de: EL MUSEU MÉS PETIT DEL MÓN.

El projecte s’inicia amb l’ajuda dels familiars per anar a la biblioteca del municipi a la recerca del conte seleccionat. Un cop llegit a casa, arriba el moment de compartir la lectura amb la parella. És un moment perfecte per fomentar el gust per la lectura a la vegada que assagen l’explicació que faran a tot el grup. Cal dir que va ser tot un repte per a ells i elles; llegir de memòria i seguint el ritme de les imatges no és gens fàcil!

Un cop ja van conèixer totes les històries va arribar el moment de construir la seva obra d’art. Dins d’unes caixetes de plàstic van crear un element que representés el seu conte, que l’identifiqués de la resta.

I amb tot creat va ser l’hora de situar-los físicament per tota l’escola. Cal dir que va ser força complicat anar llegint el mapa de l’escola per identificar el lloc on ens trobàvem, però la veritat, ens ho vam passar molt bé desxifrant el camí correcte per anar a les aules seleccionades.

Per concloure tota la feina havien d’explicar oralment el projecte a la resta de classes i animar-los a participar. El repte pels grups era localitzar les caixes i identificar els 24 contes que s’hi amaguen. Uf!! què difícil! Les seves respostes quedaran recollides en un formulari que després d’analitzar-lo veurem quina classe es coneix més els contes populars tradicionals.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració i haver estat part implicada en aquest projecte.

Tutores de primer

Descarregar IMG_20230420_121707.jpg