Diferències de gènere?

Hola famílies!

Fa un mes vam celebrar la setmana de la dona i vam aprofitar per treballar valors molt importants, que seguim treballant dia a dia amb l’alumnat. Vam pensar que era important treballar diferents aspectes de la vida quotidiana on podem veure certes diferències en funció del gènere de la persona.

Vam començar per les tasques que fem a casa. Ens vam adonar que, sense cap motiu aparent, gairebé totes les tasques de casa (com ara rentar la roba, escombrar, cuinar, fer la compra…) les feia el gènere femení! Vam poder reflexionar del perquè abans eren els homes el qui treballaven i les dones les que es quedaven a casa.

No només ens vam quedar aquí, sinó que també ens vam adonar que gairebé tots els personatges heroics que surten als còmics i la tele… són homes? Vol dir això que les dones no estan preparades per salvar el món? La resposta era clara entre tot l’alumnat: NO! Per tant, per equilibrar la balança, vam inventar-nos nosaltres les nostres pròpies superheroïnes, que amb les seves habilitats i poders són capaces de salvar el món, d’igual manera que Superman, d’igual manera que Batman. Van sortir idees súper originals!!

Per últim, vam raonar si realment existeixen coses de nens i coses de nenes, com ara joguines o colors que siguin només per nens o per nenes. L’activitat va ser molt profitosa i positiva. Molts nens i moltes nenes van arribar de seguida a la conclusió de que no, que no té sentit que el color rosa sigui de nenes o la pilota de nens, que la professió de mestre/e sigui de noies i la de cirurgià de nois.

La setmana de la dona també vam poder gaudir d’uns quants llibres relacionats amb la temàtica que van agradar moltíssim!

Tenim clar que aquesta temàtica no és només per treballar-la durant la setmana de la dona. Cada dia s’ha de conscienciar que, davant de tot, tots i totes som persones, indiferentment de si som nois o noies.

Gaudiu amb les imatges!