Un munt de coses per fer… a casa

Bon dia famílies,

Ja fa dies que l’escola està tancada i trobem molt a faltar a totes i tots els nostres soletes i llunetes. Des de casa, la Montse, la Lídia i la Noelia us volem fer arribar un milió de petons voladors i una abraçada d’ós molt forta. Com ja sabeu, degut al coronavirus, tots nosaltres haurem de passar més temps a casa del que estem acostumats, per això us proposem un munt activitats divertides i creatives, per fer d’aquest temps una experiència positiva.

DURANT AQUESTS DIES A CASA…

  • RECOMANEM TENIR UN HORARI ESTABLERT, EN UN LLOC VISIBLE.
    Als infants els ajuda el fet de mantenir les rutines del dia a dia i els dona seguretat, sobretot en una situació com a la que ens trobem d’incertesa, intentar transmetre el màxim de seguretat possible.
    Podeu fer l’horari conjuntament, el poden decorar, pintar, etc.
    L’horari hauria de ser molt senzill, clar i entenedor.
  • PODEM FOMENTAR L’AUTONOMIA: a l’hora vestir-se, pentinar-se, menjar, rentar-se i tenir cura d’ells mateixos.Sovint amb les presses del dia a dia, acabem per fer aquests hàbits nosaltres els adults. Ara, tenim l’oportunitat de deixar temps per a que ho facin ells mateixos.
  • PODEM ENCARREGAR-LOS TASQUES DE CASA: és un bon moment per a fomentar l’autonomia i collaboració. Moltes vegades no tenim temps per dedicar a que ho puguin fer amb calma i paciència: parar i desparar taula, escombrar, netejar la pols, doblegar mitjons, etc.

  • PODEM CANTAR CANÇONS. Potser sabeu tocar algun instrument (o en saben ells) i el teniu oblidat: és un bon moment per reprendre’l, assajar cançons i passar bones estones cantant i tocant junts (si sou molt llençats, potser us podeu gravar i passar el concert als familiars i amics).

ENLLAÇOS D’INTERÈS:

També els podeu posar qualsevol cançó del grup MAINASONS, que a base de ritmes moderns propis del Jazz, el Soul, el Funk i altres, reformulen temes com en Joan Petit, la Lluna i la Pruna o el Caga Tió. Totes les cançons estan il·lustrades i es presenten en vídeos animats on la Nia, la Mel i el Ton canten i ballen mentre viuen una divertida història.

  • PODEM LLEGIR-LOS I EXPLICAR-LOS CONTES. En acabar, podeu fer-los preguntes del conte, dels personatges… per assegurar-nos que han fet una bona comprensió i fins i tot, si us animeu podeu fer teatre!.

ENLLAÇOS D’INTERÈS:

  • PODEM TREBALAR “LA GIMNÀSIA DE DITS” (PSICOMOTRICITAT FINA) AMB ACTIVITATS DIVERTIDES

  • PODEM FER ACTIVITATS CREATIVES O DE PLÀSTICA. Suggerim anar canviant de materials (papers, cartolines, retoladors, aquarel·les, pintura, plastilina, fang…) i tècniques al llarg dels dies (retallar, enganxar, collage, dibuixar, pintar amb els dits o amb el pinzell, estampar, fer regalims, pintura bufada, etc.). També podeu fabricar joguines a casa a partir de cartró reciclats.

  • PODEM MOURE EL COS. Els infants necessiten moure’s, per això recomanem fer exercici dos cops al dia, matí i tarda. Podem jugar a desplaçar-nos de diferents maneres (puntetes, saltant, peu coix…), fer cistelles caseres, jugar amb globus, caminar sobre plats de cartró o amb les sabates dels pares, pujar i baixar escales… Aprofiteu els balcons o terrasses de casa no només per permetre o facilitar la llibertat de moviment, sinó també per afavorir activitats que normalment, fem a dins de casa: menajr, esmorzar, jugar a jocs de taula, explicar contes… És fonamental que ens toqui el sol per conservar un estat d’ànim positiu.

 

  • PODEM JUGAR A JOCS DE TAULA. Els ajudarà a treballar habilitats matemàtiques i altres capacitats: puzles, memory, bingo, jocs d’habilitats, etc. Recordeu que amb aquests jocs els infants aprenen a respectar les normes del joc, saber esperar el torn, que no sempre es pot guanyar i a gaudir d’una estona de joc tots junts.
  • PODEM TREBALLAR ALGUNS ASPECTES RELACIONATS AMB ELS APRENENTATGES QUE ESTÀVEM REALITZANT A L’AULA SOBRE LA GRANJA.
  • PODEM JUGAR AMB ELS NÚMEROS FINS EL 5. Sempre amb activitats lúdiques i divertides, podem comptar fins a 5, tenir els nombres escrits i buscar tantes joguines com indica el nombre que els hi senyalem, fer un collaret amb tants macarrons com els hi diem, pinces de la roba… També podem fer servir la recta numèrica per buscar i trobar un nombre, dir quin nombre està davant i quin darrera, comptar saltant…                      

  

ENLLAÇOS D’INTERÈS:

INFANTIL ABN https://www.penyagolosaeduca.com/ca/infantil-abn/

  • PODEM PRACTICAR L’ESCRIPTURA DEL NOM. Recordeu que sempre ha de ser en lletra de pal. És igual d’important saber escriure’l com poder-lo resseguir i confegir.
  • Escriure el nostre nom en safates de sal, farina, pa ratllat…
  • Crear lletres de plastilina i altres materials (lego, pasta de sopa…).

   

  • Confegir i resseguir el nom. Els convidem a comptar les lletres del nom. Donem un full del color que vulguin i els enganxem tants quadrats/caselles blanques com lletres té el seu nom. Amb el model al davant escriuen, per ordre, una lletra a cada casella amb llapis. Si ho aconsegueixen a la primera poden repetir el nom al full.

 

PER ACABAR EN AQUESTES DUES WEBS TROBAREU DIVERSER ACTIVITATS ADREÇADES ALS DIFERENTS APRENENTATGES:

http://• http://www.edu365.cat/infantil/

http://• http://www.ceip-diputacio.com/la%20motxilla.htm

 

Molts ànims i molta força a totho

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>