La capseta de les lletres

Bon dia esportistes, bruixes i bruixots:

:Recordeu l’abecedari que us varem passar per Dinantia?. Dons ara us proposem  fer la CAPSETA  DE LES LLETRES..

1- Agafeu una CAPSA  i decoreu-la com vulgueu.

2- Aquesta setmana a  la capseta  hi posarem  joguines, i altres  objectes que al seu nom hi hagi  la lletra

3-Ara repassem la lletra amb el dit pintor, la podem fer a la pissarra blanca de casa.,……i desprès  agafem  un full i escriurem  el nom dels objectes que heu trobat. Podeu fer-ho amb lletra de pal i si us animeu ,mirant el abecedari que us varem enviar per Dinantia,  intentem escriure amb lletra lligada. (recordem les lletres altes arriben fins el cel  ,… i les baixes saluden al cuquet , Les vocals sempre es queden amb la flor..).

4. QUÈ PUC  FER AMB LA LLISTA DE PARAULES?

-Podem inventar una frase amb les paraules, i fer el dibuix: ·”El pirata té set   barrets”

´-Podem picar els cops que té cada paraula (pi- ra.-ta).Buscar  una paraula molt llarga,o una que porti dues vegades la lletra t, o una molt curta….

-PISTES: L’Editorial Teide ens ofereix ,sense necessitat de identificació ni descarregues, un enllaç on  podreu trobar vocabulari i el conte de les “les set cabretes i el llop”.

Cliqueu  aquí. Un cop entreu a la pàgina  cliqueu ACCEDEIX,  desprès cliqueu  CINC ANYS ,desprès LLENGUA.

Podreu escoltar el conte i fer activitats. També hi ha altres activitats per jugar amb les lletres.Podem  escriure el títol del conte i  dibuixar a sota el final del conte que més ens ha agradat.

Volem treballar el so i la grafia de la lletra” t “de moltes maneres diferents. Podeu ,durant la setmana .anar afegint o canviant objectes de la capsa i anar ampliant la llista de mica en mica.Cada nen/a ha d’anar al seu ritme i al seu nivell.

Aquí teniu una idea per fer la llista de paraules.també hi podeu posar el dibuix, vosaltres escolliu com omplir el pot. Endavant ¡¡¡

Una abraçada  gegant  per tots i totes.