El tren dels números

Hola nenes, nens, famílies!!!

Avui comencem la tercera setmana a casa i us trobem molt a faltar. Tot i això, hem de pensar que ja queda un dia menys per tornar-nos a saludar, per abraçar-nos, per compartir, jugar i aprendre junts. Aviat passarà i ho celebrarem tots i totes JUNTS !!! Mentrestant…

Famílies avui us hem preparat uns vídeos perquè els infants es diverteixin jugant amb els números. Són jocs que els donen l’oportunitat, d’una banda, de manipular de forma directa la grafia de cada número i, per l’altra, de vivenciar amb el seu propi cos l’ordre dels números mentre trepitgen els números, es mouen per sobre d’ells, compten o fan exercicis d’inici de càlcul mental.

En aquest cas què necessitarem?

  • Papers de colors.
  • Retoladors.

En cada paper de color escriurem tots els números, des del 0 fins el 9.

1. Composar el tren dels números. La primera activitat que farem serà muntar ordenadament la recta numèrica de terra (a la que a partir d’ara direm “el tren dels números”), escollint correctament els números a col·locar i recitant-los en veu alta a mida que anem posant-los. Els infants poden fer-ho autònomament fins el 3 i després poden col·locar la resta de nombres amb la vostra ajuda.

2. Jocs per fer amb els números del 0 al 9.

  • Saltem! L’infant es posarà fora del tren i haurà d’anar dient els números, d’un en un, al mateix temps que salta a sobre d’ells. Saltarà, cap endavant, començant pel 0 i fins arribar al 9. 

 

3. Jocs per fer amb els números de l’1 al 5. 

  • Saltem cap enrere! L’infant es posarà fora del tren i haurà d’anar dient els números, d’un en un, al mateix temps que salta a sobre d’ells. Ara saltarà, cap endarrere, començant pel 5 i fins arribar al 0.
  • Els números veïns. Li preguntarem a l’infant quins són els veïns d’un número, per exemple, del 2? Un cop s’ha posat a sobre haurà d’assenyalar amb el peu els números que té en un costat i en l’altre.
  • Busca i troba. Li direm a l’infant que es col·loqui en un número, per exemple, salta al número 3 i dona dos passos endavant. En quin número estàs col·locat ara?.
  • Els números invisibles. Demanem a l’infant que tanqui els ulls i traiem un número, per exemple el 4. Li demanem que obri els ulls  i li preguntem saps quin número falta?

 

I recordeu famílies… els vídeos mostren un exemple en concret, però, no oblideu practicar amb tots els números i sobretot NO LLENCEU ELS NOMBRES, aprofiteu-los per jugar un cop per setmana. Tot plegat són activitats molt simples a les que podem dedicar uns 10 minuts.

Tot anirà bé !!!

Abraçades virtuals per tots i totes de part de la Lídia, la Montse i la Noelia!!!

 

2 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>