Durant aquests dies a casa…

Estimades àligues, gat i gates!

Ja fa uns dies que estem a casa i us trobem molt a faltar!  
Hem pensat que potser us agradaria ensenyar als pares tot el que heu après des de començament de curs i tot el que sabeu fer.
És per això que volem fer algunes recomanacions i donar algunes idees a les vostres famílies de petites feinetes que podeu anar fent amb la seva ajuda per no perdre el ritme i tornar molt contents i molt aviat a l’escola.

DURANT AQUESTS DIES A CASA…

 RECOMANEM TENIR UN HORARI ESTABLERT, EN UN LLOC VISIBLE.

Als infants els ajuda el fet de mantenir les rutines del dia a dia i els dona seguretat, sobretot en una situació com a la que ens trobem d’incertesa, intentar trasmetre el màxim de seguretat possible.

Podeu fer l’horari conjuntament , el poden decorar, pintar , etc.

L’horari hauria de ser molt senzill, clar i entenedor.

                 

PODEM MIRAR CONTES AMB LA FAMÍLIA i fer després als infants preguntes per saber si  han entès, canviar el final, dibuixar al personatge que més els hi ha agradat, fer titelles…

-ESCOLTAR CONTES EN CATALÀ I VEURE DIBUIXOS EN CATALÀ A LA TELEVISIÓ.

  • UNA MÀ DE CONTES

https://www.ccma.cat/tv3/super3/una-ma-de-contes/tots-els-contes/

-REPASSAR LES LLETRES DE L’ABECEDARI dient-les sempre pel seu so.
Agafar l’orla i escriure el nom dels companys i companyes recordant les seves capitanes (inicials).

Escriure paraules senzilles, el menú de què esmorzarem, menjarem i soparem, algun missatge amb paraules boniques per algun company o companya de la classe per portar-li quan tornem…

https://clic.xtec.cat/projects/100paraules/jclic.js/index.html

  • PODEM TREBALLAR LA NUMERACIÓ
    Comptar fins a 10, tenir els nombres escrits i buscar tantes joguines com indica el nombre que els hi senyalem, fer un collaret amb tants macarrons com els hi diem, pinces de la roba…
    Practicar l’escriptura dels nombres 1-2-3 i 4.

PODEM FER ACTIVITATS CREATIVES O DE PLÀSTICA (retallar, enganxar, pintar, dibuix lliure, pintura, jugar amb fang o plastilina, treballs manuals amb material reciclat, collage amb retalls de roba propaganda, revistes, etc…)

-PODEM FOMENTAR L’AUTONOMIA : a l’hora vestir-se, pentinar-se , menjar, rentar-se i tenir cura d’ells mateixos.

Sovint amb les presses del dia a dia, acabem per fer aquests hàbits nosaltres els adults. Ara, tenim l’oportunitat de deixar temps per a que ho facin ells mateixos.

ELS PODEM ENCARREGAR TASQUES DE CASA : és un bon moment per  a fomentar l’autonomia i colaboració. Moltes vegades no tenim temps per dedicar a que ho puguin fer amb  calma i paciència. ( parar i desparar taula, escombrar, netejar la pols, doblegar mitjons ,etc)

                         

 

PODEM JUGAR A JOCS DE TAULA. Els ajudarà a treballar habilitats matemàtiques i altres capacitats. (memori, dominó, parxís, oca, uno, etc)

-PODEM TREBALLAR ALGUNS ASPECTES RELACIONATS AMB ELS APRENENTATGES QUE ESTÀVEM REALITZANT A L’AULA SOBRE EL COS.

Dibuixar als membres de la família tenint molta cura de no deixar-se cap part (celles, pestanyes, cabells, orelles, dits de les mans, coll…).
Fer puzles de persones retallades de revistes per recordar les parts principals cap, tronc, extremitats…
Pintar-se i disfressar-se. Cantar i ballar cançons que anomenin les parts del cos (el Joan petit quan balla…).

PER ACABAR EN AQUESTES DUES WEBS TROBAREU DIVERSER ACTIVITATS ADREÇADES ALS DIFERENTS APRENENTATGES:

http://www.edu365.cat/infantil/

http://www.ceip-diputacio.com/portadaEI-CI.htm

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>