LA PAU

Bon dia!

Què tal esteu, famílies? Nosaltres molt bé.

En l’últim article us vam explicar que els alumnes de 5è havíem estat tractant el tema del bullying, recordeu?

Doncs per continuar amb aquest tema i, a més,  aprofitant que el dia 30 de gener va ser el dia de la pau i la no violència a les escoles, les classes de 5è hem fet un seguit de propostes relacionades.

Per començar, hem comentat, après i recitat el poema de la Joana Raspall “Si el món fos…” Considerem que és un poema amb un missatge molt bonic i també molt inspirador ja que ens incita a cadascú de nosaltres a construir un món just i net i on regni la pau.

si el món fos

Per continuar,  hem escoltat la història de la Sadako Sasaki una nena de dos anys que vivia a Hiroshima durant els bombardejos a la segona Guerra Mundial. Com a conseqüència d’aquests, la Sadako  va patir una leucèmia que, per desgràcia, va acabar amb la seva vida. Abans, però, una bona amiga seva li va explicar la llegenda de les 1000 grues de paper. Segons aquesta, la persona que fa 1000 grues de paper pot demanar un desig i aquest es compleix. La Sadako volia curar-se. Per aquest motiu, la seva amiga li va regalar la primera i ella en va començar a fer una rera l’altra fins arribar a aconseguir 644. Aleshores, malhauradament, va morir i els seus amics i amigues i companys i companyes d’escola van decidir continuar fent grues fins arribar a les 1000. El  desig de tots els infants, òbviament, va ser que en el futur les guerres s’evitessin i s’aconseguís la pau al món. Uns anys més tard en el parc de la pau d’Hiroshima es va construir una estàtua en el nom de la Sadako.

JAPÓN INSÓLITO: SADAKO y las mil tsurus |

Us deixem un vídeo amb la història de la Sadako.

Per acabar, alguns infants han portat grues fetes amb la tècnica de l’origami que, actualment, decoren les nostres aules.

Esperem que us hagi agradat l’article.

Fins aviat!