Hem visitat una veterinària!

Hola famílies!

Com ja sabeu, el passat divendres, vam fer la tan esperada visita a la clínica veterinària.

Us han explicat els gossos i es gosses per què va sorgir aquesta visita?

Doncs una de les preguntes que es van plantejar al voltant del projecte dels gossos i es gosses era “PER QUÈ VOMITEN ELS GOSSOS I LES GOSSES?”. Quan el grup expert sobre aquesta pregunta ens va fer la corresponent explicació, vam saber que, normalment vomiten quan estan malalts/es o quan algun tipus de menjar no els hi cau bé. Aleshores va sorgir el dubte d’on anaven els gossos i les gossos quan estaven malalts. Tota la classe estava d’acord en que havien d’anar al metge, però alguns/es comentaven que no era el mateix metge al que anem les persones. I des d’aquí que vam pensar que podríem visitar una clínica veterinària per veure com és i com treballen!

I el divendres, tot fent una passejada ens vam apropar a la Clínica veterinària AniCura Vet’s Barberà. A l’arribada ens van explicar que ens dividiríem en dos grups i així ho vam fer. Un grup es va quedar a la botiga on van poder veure tot tipus d’articles pels gossos i les gosses:joguines, corretges, llaminadures, raspalls,…

També vam poder veure i preguntar sobre el tipus de menjar i pinso que venien. Vam descobrir que els pinsos estan formats amb diversos tipus d’aliments. I també vam poder veure una bàscula on pesen els animals.

El grup que va entrar dins de la clínica va fer una primera parada en un despatx on hi havia un llitet per a atendre els animals que venien. I quina no va ser la nostra sorpresa a la veure allà dins al Nemo! Un gos encantador que ens va acompanyar durant tota la visita!

I acompanyats/des amb el Nemo, l’Oli (que era el nom de la veterinària) ens va explicar els diversos aparells que fan servir per observar com es troben els gossos i les gosses: l’otoscopi per mirar les orelles, l’estetoscopi per escoltar el cor,… i cadascuna de nosaltres vam poder escoltar el cor del Nemo! També ens van explicar com es pren la temperatura als gossos, no li posen a sota de l’aixella com a nosaltres… sinó que al cul!

Després vam poder passar a una altre espai: el quiròfan. Es tractava d’una sala on fan les intervencions als gossos i gosses i altres animals que ho necessiten. Allà vam descobrir un aparell que ens va cridar l’atenció. Es tractava d’una pinça, mitjançant la qual, podíem observar el ritme del nostre cor. Tots i totes vam veure com anava de ràpid el nostre cor!

També vam tenir l’oportunitat de veure una radiografia d’un gos per dins. I no una qualsevol, sinó d’un gos que s’havia empassat una arracada!

Quants aprenentatges nous vam descobrir en aquesta visita a la clínica veterinària!

I sabeu què? Quan els dos grups havien passat pels dos espais de la vetarinària; ens vam agrupar tota la classe i abans d’acomiadar-nos, la Oli ens va fer un regal a cadascuna de nosaltres! Quina sorpresa!!

Finalment, ens vam acomiadar tots i totes, agraint molt les explicacions i xocant la ma amb el Nemo.

A continuació podeu veure algunes fotos de la visita. Esperem que us agradin!

Animeu-vos a comentar quines anècdotes us han explicat els vostres fills i filles sobre la sortida!

Salutacions!

1. Sandra Ruiz (mama Valeria)

Que interesante! Valeria lo que ha explicado a toda la familia que una vez un perro se trago un pendiente, se le fue a la barriga y que lo sacó por la caca 😅