Com som per dins

Durant aquest trimestre els alumnes de 4t han treballat la caixa d’investigació “Com som per dins”. Aquesta caixa com indica el seu nom és una caixa amb diferents propostes per investigar sobre com és el nostre cos. La caixa consta de 4 carpetes, cada una d’un color. A dins de cada carpeta trobem diferents propostes per investigar algun dels aparells del nostre cos: l’aparell respiratori, l’aparell digestiu, l’aparell circulatori i l’aparell excretor. El treball es fa per grups. Cada grup comença per una carpeta i el.labora pel seu compte amb ajuda de llibres, buscant a diferents pàgines webs amb tauletes o ordinadors, les activitats que se’ls proposen. Quan s’acaba de fer una carpeta es comença una altra. Totes les carpetes passen per tots els grups. La mestra ajuda a resoldre dubtes i a organitzar el treball de cada grup, però és el propi grup el que investiga sobre el tema proposat. Finalment es posa en comú el treball dels grups i s’elaboren entre tots les conclusions. També hi ha un repte final que en aquest cas era superar un “passaparaula”. Aquesta metodologia és la que fem servir tota l’escola, des de fa un parell de cursos per treballar l’àrea de medi natural. Ha sigut un treball interessant i molt motivador per a tots, mestra i alumnes. Hem après molt de manera  autònoma.

L'adreça electrònica no es publicarà.