30 Novembre. Dia Internacional de les Ciutats Educadores.

L’alumnat de 5è de l’escola, ha estat el grup encarregat per representar Molins de Rei en el Dia Internacional de la Ciutat Educadora.

Molins de Rei forma part de l’Associació Internacional de Ciutats Educadores, que té com a finalitat la construcció de comunitat i d’una ciutadania lliure, responsable i solidària, capaç de conviure en la diferència, de solucionar pacíficament els seus conflictes i de treballar pel “bé comú”; una ciutadania conscient dels reptes que afronta actualment la humanitat i amb coneixements i habilitats que li permeten de fer-se corresponsable de la cerca de solucions que exigeix el moment històric que vivim.

Podeu veure la notícia publicada per l’Ajuntament de Molins de Rei en aquest enllaç

JORNADA ESPORTIVA PER FER PINYA

El passat divendres 24 de novembre les classes de 4t de totes les escoles de Molins de Rei ens vàrem vestir amb la nostra l’equipació esportiva (cada escola amb un color diferent), nosaltres amb la samarreta de color groc i vam anar cap al poliesportiu municipal. Allà vam participar en la trobada esportiva d’HANDBOL 2023-24.

Cada any es celebra aquesta trobada esportiva, sempre han estat els cursos de 5è i 6è qui la realitzaven, tot i que aquest curs s’ha decidit que siguin els cursos de 4t i 6è per tenir un any de descans i agafar-la amb més ganes.

Estem parlant que aproximadament uns/es 300 alumnes vam jugar partits d’handbol durant tot el matí. Cada equip va jugar 4 partits de 12 minuts i va poder animar a la resta de companys i companyes de la seva classe que jugaven els partits mentre el seu equip descansava. 

Consisteix en una activitat totalment lúdica i sense cap mena de competició, tot i així, nosaltres vam destinar gran part de les classes d’Educació Física per aprendre aquest esport col·lectiu que tant ens ha agradat. Ho vam fer genial!

Vam treballar en equip, ens vam esforçar, ens vam superar, vam aprendre i el que també és important: ens ho vam passar d’allò més bé!

Ja tenim moltes ganes d’arribar a 6è i tornar a participar en aquesta trobada… 

Ah! Però si el curs vinent tenim les Jornades d’atletisme! Visca l’esport a l’escola!

TENIM UN NOU REPTE: FER COMPOST!

En aquests dies hem començat la UDI : “El compost”.

Hem observat que l’escola és un lloc que generem molts residus, i que molts d’ells són residus orgànics.

Hem comprovat directament que hi ha diferents espais de l’escola on es generen aquests residus, com la nostra classe amb els esmorzars, la cuina, el menjador i fins i tot el nostre hort. 

A partir d’aquesta observació hem iniciat la gestió dels nostres residus orgànics, recollint les restes de menjar dels nostres esmorzars (pell de plàtan, mandarina, el cor de la pera, de la poma…) i restes de menjar que es generen al menjador.

Per poder portar tot això a terme, hem decidit que cada setmana hi hagi dos encarregats de recollir els residus orgànics en cubell i abocar-los a les dues compostadores que tenim al pati.

Un cop a les compostadores tenim unes tasques molt importants a fer: 

    • Hem de remenar  molt bé perquè el procés de compostatge necessita oxigen. 
    • Hem d’anar controlant la humitat, ja que no es pot quedar mai seca perquè els microorganismes que hi ha necessiten aigua per viure.

Per acabar, hem començat a plantejar-nos preguntes que en aquests mesos anirem resolent i esbrinant amb l’observació directa i la investigació com per exemple:

    • Com és el cicle de la matèria?
    • Com es diuen els éssers vius que són els encarregats de descompondre la matèria orgànica en compost? 
    • L’aplicació del compost a l’hort tindrà efecte a les plantes?
    • Com es transforma la matèria orgànica en compost?… 

Totes aquestes preguntes i més, ben segur que les anirem resolent i serà molt emocionant veure tot el procés del compostatge.

Eleccions Consell Escolar 2023

Benvolgudes famílies,

El dimarts 21 de novembre se celebraren les eleccions del sector pares, mares i tutors/es legals de l’alumnat. La participació va ser de 43 persones, un 14,33% del cens. Un cop comptats els vots, els resultats foren:

  • Fàtima 20 vots
  • Ana María 19 Vots
  • Núria 20 vots.

Per tant, s’incorporen al Consell Escolar, la Fàtima i la Núria, restant l’Ana María com a suplent en cas d’alguna vacant.

El dijous 23 de novembre, se celebraren les eleccions del sector mestres. La participació fou de 19 persones, el 95% del cens. Un cop fet l’escrutini entren a formar part del Consell la Teresa i l’Imma. Com a suplents queden en aquest ordre: Cristina, Montse C., Carol, Lluís, Ana, Irene, Laura i Laia

En el cas del sector PAS, no hi havia convocatòria. El Jordi entra a la vacant, ja que era la persona que estava en suplència.

 

ELS INFANTS DE LA CLASSE NATURA FEM CARTES ALS REIS MAGS D’ORIENT

Aprofitant que hem treballat la tipologia textual de la carta hem aprofitat per fer unes cartes molt especials. Després d’haver treballat els Drets dels Infants, ens hem adonat que hi ha molts infants que no tenen tantes coses com nosaltres. Per això, demanem que tots els infants del món tinguin un sostre, menjar, una família, joguines, una escola… També hem demanat algunes coses que ens faria molta il·lusió que passes durant l’any vinent. Per això, son unes cartes molt especials amb petits desitjos i amb grans propòsits per tothom.

Finalment hem demanat algun regalet i molts llibres per llegir.

Us fem saber que nosaltres ens hem portat molt bé i venim a l’escola per aprendre molt i ser grans persones.

Estimats Reis d’Orient us comuniquem que el conserge de l’escola, en Jordi, les ha portat a correus amb la seva bicicleta perquè les pugueu llegir.

 Moltes gràcies Reis Mags us estimem molt!!

Hem iniciat els ambients

Els infants de la classe del Bosc i del Cel aquesta setmana hem iniciat els ambients.

Compartim vivències, coneixement i expertesa plegats que ens ajuda a situar-nos en rols diferents del que estem habituats en el grup classe i alhora d’aprendre amb altres companys i adults diferents.

Els ambients d’enguany són experimentació, psicomotricitat i la vida.

En cada un d’ells podem aprendre aspectes ben diversos.

ELS ALUMNES DE LA CLASSE DEL FLAIX APRENEN LA IMPORTÀNCIA DE TENIR UNA BONA HIGIENE POSTURAL

El passat dilluns dia 30, els alumnes de la classe del Flaix van realitzar un taller d’higiene postural l’objectiu del qual va ser conscienciar als alumnes sobre la importància de mantenir una bona higiene postural.

La dinamitzadora d’aquest taller va ser la Marta Morató, fisioterapeuta de l’Equip d’Atenció Psicopedagògica del Baix Llobregat.

En l’actualitat, amb l’augment de l’ús de dispositius electrònics i el temps que passem davant les pantalles, és crucial prendre consciència del paper que juga una correcta postura en la prevenció de problemes de salut a llarg termini.

Quan els alumnes adopten una posició correcta, es redueix la pressió sobre les vèrtebres i els discs intervertebrals, evitant potencials lesions i malestars. L’esquena és com una estructura delicada que suporta tot el pes del nostre cos, i una postura inadequada pot tenir repercussions en la salut a llarg termini.

En el taller d’higiene postural, els alumnes de la classe del Flaix van aprendre moltes coses:

    • Donat que sovint passem moltes estones asseguts, cal saber com seure correctament. La taula de treball ha de tenir una alçada  adequada i les cames han de formar un angle de 90 graus amb l’esquena sempre recolzada al respatller de la nostra cadira.
    • Els alumnes de cinquè van aprendre que la millor manera de dormir és de costat amb les cames lleugerament flexionades cap al pit. Aquesta postura redueix la pressió sobre la columna vertebral. S’ha d’evitar dormir de cara avall donat que això pot posar tensió a la columna vertebral i al coll.
    • La motxilla que portem ha d’estar ajustada correctament i  el pes ha d’estar distribuït de manera uniforme per evitar una càrrega excessiva en una sola zona de l’esquena. Els alumnes de cinquè  van estar calculant en funció del seu pes i el de la seva motxilla si aquesta tenia un pes per sobre del que és recomanable. Aquí us deixem la fórmula per calcular el percentatge de pes que podem portar a sobre.
      • Fórmula: Pes corporal x 0,1=pes màxim de la motxilla
    • Quan hem d’aixecar objectes pesats, els alumnes de la classe del Flaix van aprendre que és millor flexionar les cames i utilitzar els músculs de les cames per aixecar la càrrega. Hem de mantenir  els objectes que estem transportant el més a prop possible del cos per evitar que l’esquena pateixi més del que toca.
    • Caminar amb l’esquena recta, no és tan fàcil com sembla. Els alumnes de cinquè van realitzar un petit recorregut amb un objecte sobre el cap de manera que aquest no caigués. És important mirar cap endavant en lloc de cap a terra, s’han de mantenir les espatlles rectes evitant  encorbar-nos cap endavant o cap enrere.

A través d’aquests petits canvis en els nostres hàbits diaris, podem evitar possibles dolors d’esquena. Haver fet aquest taller d’higiene postural ens ha ajudat a prendre consciència sobre la importància de cuidar la nostra esquena ja des de ben jovenets.

It’s Halloween!

Aquest Halloween ha estat ple de coses emocionants per fer! Des de l’àrea d’anglès, hem treballat aquesta festivitat amb moltes activitats. Hem vist una història genial anomenada “Too Much Candy”. Era una història terrorífica sobre un nen que va menjar massa dolços, un vídeo que ens mantenia enganxats!

També hem après paraules noves sobre Halloween, com “Witch” o “skeleton”. Ha estat molt divertit! Amb jocs i activitats, hem après paraules noves i coses sobre aquesta festa tan especial.

I què dir de decorar les carbasses? Hem decorat un dibuix d’una carbassa amb formes divertides i terrorífiques! Aquesta activitat ens ha fet servir la nostra imaginació.

I el joc de l’alfabet secret! Hem codificat paraules i les hem hagut de descodificar per endevinar-les. Ha estat com un joc de detectius!

Així que, aquest Halloween, hem fet moltes coses divertides i, alhora, hem après molt. Hem après noves paraules, hem fet art amb les nostres carbasses i hem jugat amb paraules en un joc maco.

Pagesos i pageses en acció

Arrenquem la feina de l’hort, que no és pas gens fàcil. Després de l’estiu ens hem trobat l’hort ple de males herbes, semblava més una selva que un hort. 

Primer hem arrencat les males herbes i hem remenat una mica la terra, perquè s’oxigeni. Però com és molt difícil hem demanat a l’alumnat de l’escola d’adults del Pla de Transició al Treball de Jardineria i Hort i ens han vingut a donar un gran cop de mà.

Han arreglat la segona part de l’hort on teníem les tomaqueres, han passat el multicultor, han tirat adob i ens han deixat tot preparat per plantar.

Amb tota aquesta feinada feta hem pogut plantar faves, bròquils, cols i enciams. Ara ens tocarà esperar un temps i anar regant la zona per poder recollir la nostra collita.

I, per acabar, també hem reactivat la zona de les plantes aromàtiques plantant farigola, romaní i lavanda.

Quines ganes que el cicle vital de les plantes vagi avançant i poder veure com van creixent.