Història

L’Escola Josep Maria Madorell va ser creada l’any 1969 com a grup escolar annex de l’Escola Alfons XIII, per donar resposta a la demanda d’escolarització. El seu primer nom fou Col·legi Ferran Agulló, agafant el nom del carrer on es van fer les primeres dependències.

Durant els primers anys el centre es trobava repartit en diferents espais (l’actual Escola d’Adults Rafael Farré) i diferents baixos del barri. Posteriorment es va fer una ampliació amb la construcció de la zona d’infantil (actual Escola Bressol el Cargol). No fou fins l’any 1981, que l’Escola va agafar plena autonomia i va deixar de formar part del grup annex escola Alfons XIII per passar a ser un centre totalment diferenciat.

L’augment de la matrícula va provocar que l’any 1985 l’Escola es dividís en dues, naixent d’aquesta manera l’Escola Pont de la Cadena en unes instal·lacions totalment noves.

Durant més d’una dècada, mestres, alumnes i pares i mares d’alumnes van estar lluitant per aconseguir salvar l’Escola, ja que les instal·lacions havien quedat totament obsoletes. Després de la insistència i patiment, l’any 2003 s’innagura el nou edicifici, situat al C/ Menéndez Pelayo 17.

L’any 2007, la Generalitat de Catalunya, per fer front a l’augment de la matrícula de la Vila, decideix assignar al centre una nova línia educativa. Això comporta l’ampliació de les instal·lacions. El setembre de 2010 s’entreguen aquestes obres que concluen un seguit de canvis. Per aquest motiu, el Consell Escolar es planteja canviar el nom de l’Escola vinculant-lo amb algun personatge de la Vila.

Finalment s’opta per Josep Maria Madorell (a través de votacions) fill predilecte de la Vila i il·lustrador. La seva trajectòria en la revista Cavall Fort i les seves aportacions a la literatura infantil ajudaran a conèixer la vida d’aquest autor als nostres alumnes.

El 23 de febrer de 2011 l’Ajuntament de Molins de Rei aprova el canvi de nom per unanimitat, i un cop fets tots els tràmits, la Generalitat de Catalunya publica en el DOGC de 24 de maig de 2011 la nova denominació.

Des del curs 2014/2015, com a conseqüència de la baixada de natalitat, el centre oferta únicament un grup.