Estratègia digital de centre

L’Estratègia Digital de Centre (EDC) és un document que recull totes les accions que es realitzen en un centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu. Ha de tenir com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.

En el PEC del centre es detallen les dades de contextualització general del centre. Pel que fa als aspectes sobre tecnologia digital, cal tenir en compte que el centre des de fa molts anys va fer una clara aposta per la digitalització del centre adquirint Chromebooks i tauletes, a més de tot el material de pensament computacional a partir de robòtica. Així mateix, el curs 19/20 entrant al projecte d’innovació educativa mòbils.edu.   Enguany ja és el 3r curs on tot l’alumnat i professorat disposa d’un usuari de centre (@escmadorell.cat) que els permet tenir serveis com són el correu electrònic, l’emmagatzematge al núvol o poder fer videoconferències.

L’alumnat de 5è i de 6è disposa d’un ordinador en préstec propietat de l’escola que poden endur-se’l a casa i disposar-ne. De la mateixa manera, el centre cedeix un ordinador portàtil a cada docent que s’incorpora al centre.